چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ دیدار خانواده شهید «أبو تقوى السعيدي» با حجت الاسلام والمسلمین کوهساری

 مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه گسترش ایران‌هراسی و شکل‌دهی به تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی در بستر رسانه را برجسته‌ترین راهبرد تهاجمی استکبار جهانی برشمرد و گفت: مقابله با دسیسه‌های دشمنان اسلام، نیازمند تبیین و تحلیل‌های دقیق توسط نخبگان و کنشگران رسانه است که ایران قدرت علمی و نظامی خود را از آن تمام دنیای اسلام می‌داند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری در گفتگو با شبکه قرآن و معارف سیما ضمن تبیین ابعاد بین المللی پاسخ نیروهای مسلح به تجاوز رژیم صهیونیستی به دستاوردهای عملیات غرورآفرین "وعده صادق" پرداخت و با بیان این که این عملیات در بستر جنگ پیچیده ترکیبی ترسیم شد، اظهار داشت: رزمندگان اسلام با عملیات وعده صادق در جبهه سخت عملیات سخت و غرورآفرین ملی تاریخی را به ثبت رساندند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه ایجاد انسجام در چهار لایه هم‌بستگی در داخل کشور، جبهه مقاومت، دنیای اسلام و در میان آزادی‌خواهان عالم را بارزترین دستاورد عملیات وعده صادق توصیف و به تشریح تحولات در این لایه‌های پرداخت.

وی افزود: بعد از عملیات وعده صادق در دنیای اسلام شاهد تحسین افکار عمومی ملت‌ها و اعلان همبستگی و همدلی نخبگان و بسیاری از سیاست‌مداران بودیم که تأیید می‌کردند که در دنیای اسلام باید یک جایی در مقابل زورگویی‌های استکبار جهانی ایستادگی نمود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری ضمن اشاره به ۷۰۰ تجمع، تظاهرات و گردهمایی در کشورهای غیراسلامی در حمایت از فلسطین، با بیان این که امروز شاهد همدلی ارزشمندی میان امت اسلام و آزادگان جهان هستیم، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق توانست امید را در میان همه آزادی‌خواهان، مستضعفین عالم، جبهه مقاومت و دنیای اسلام و مردم ایران احیا کند.

وی تجلی همدلی و همگرایی ایرانیان خارج از کشور در پاسخ نظام اسلامی به یاوه‌گویی‌های رژیم صهیونیستی را بسیار ارزشمند دانست و تصریح کرد: دستاورد گفتمانی و معرفتی اتکای به خدا که در سایه‌سار عملیات وعده صادق شکل‌گرفته از جایگاه ارزشمندی برخوردار است؛ باتوجه‌به این نکته «وَمَا رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَلَٰکِنَّ اللَّهَ رَمَیٰ» در کنار اهتمام به تمام پیشرفت‌های دانشی، نظامی و تسلیحاتی به قدرت ایمانی لایزال و لایتناهی الهی متکی هستیم.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این که قدرت ایمانی مردم صبور غزه تمام محاسبات عادی و مادی دنیا را بر هم زده است، خاطرنشان کرد: هرجا مسلمانان به سنت‌های الهی، آیات قران و آموزه‌ها اسلام عزیز ایمان داشته، پای این ایمان استقامت نموده، حتماً نصرت الهی را درک کرده است.

وی با تأکید بر این که گفتمان ایمانی و توحیدی ما را به نتیجه و پیروزی رسانده جبهه مقاومت را از ملت‌ها، مذاهب کشورها، فرهنگ‌ها و زبان‌های مختلف با یکدیگر متحد نموده است، خاطرنشان کرد: اندیشکده‌ها و مجموعه‌های مطالعاتی سال‌ها باید در مورد ابعاد فکری، معرفتی و گفتمانی این پیروزی بزرگ بنویسند، بگویند و تحقیق کنند؛ چرا که ناگفتنی‌های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری در بخش دیگری از سخنان خود به رویکردهای دینی و قرآنی عملیات وعده صادق اشاره و تصریح کرد: در منطق قرآن، ما فراتر و عمیق‌تر از حوادث و رویدادهای مقطعی، شاهد تقابل حق و باطل و جریان توحیدی و الهی با جریان‌های شیطانی هستیم؛ قران به ما می‌آموزد که در همه حوادث و اتفاقات زندگی‌های شخصی و اجتماعی به‌ویژه در ابعاد سیاسی و بین‌المللی باید به نسبت موضوعات با جریان حق و باطل توجه داشته باشیم.

وی عملیات وعده صادق را تجلی غلبه اراده ایمان بر تمام سلاح‌ها و زروزور و تزویر و ثروت و کارتل‌های اقتصادی جهان دانست و ابراز داشت: امروز همگان شاهدیم که یک گفتمان و تمدن جدیدی به عالم دمیده می‌شود که ملت‌ها می‌توانند بر قدرت‌های رسانه‌ای، اقتصادی، نظامی، امنیتی و سیاسی تمدن غربی فائق بیایند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر اهمیت تکیه بر توان، ظرفیت و اراده‌ها، یادآور شد: ولایت‌فقیه تجلی رهبری بندگان صالح خداست که در عین وحدت و هماهنگی و توجه به قدرت علمی، نظامی و دیپلماسی، می‌تواند در برابر توازن نامتعارف و دنیایی قدرت‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی تمدن مادی فائق آید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری سنت الهی را پایه ضریب دهنده تأثیرگذاری به انرژی‌ها و نیروهای مخلص الهی توصیف نمود.

وی گسترش ایران‌هراسی و شکل‌دهی به تهدیدهای منطقه‌ای و بین‌المللی از منظر رسانه را برجسته‌ترین راهبرد تهاجمی استکبار جهانی برشمرد و اذعان داشت: مقابله با دسیسه‌های دشمنان اسلام، نیازمند تبیین تحلیل‌های دقیق توسط نخبگان و کنشگران رسانه است که ایران قدرت علمی و نظامی را از آن تمام دنیای اسلام می‌داند.

مسئول مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل حوزه‌های علمیه با تأکید بر این که گفتمان ناب اسلامی طرف‌دار صلح و امنیت پایدار است، اظهار داشت: در این عالم با یک عده قلدر و زورگو مواجهیم که منطق اخلاق و انسانیت، زبان دین و قانون سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی را نمی‌فهمند و آن را قبول ندارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی کوهساری با بیان این که جمهوری اسلامی هیچگاه به دنبال نگاه مذهبی و گسترش تشیع نیست، خاطرنشان کرد: حمایت از برادران اهل‌سنت در فلسطین و غزه نشان‌دهنده نگاه والای امامین انقلاب نسبت به یکپارچگی دنیای اسلام و ایجاد امت واحده اسلامی و احیای تمدن نوین اسلامی است که در آن همه گروه‌ها و مذاهب در کنار هم نقش‌آفرینی می‌کنند.

انتهای