شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ولادت حضرت معصومه

حوزه/حجت الاسلام و المسلمین حسناتی گفت:  حضرت معصومه در عمل نشان داد که شناخت امام زمان، شرط توحید است و حرکت می کند برای این که متذکر شود همه امور دین باید در راستای اطاعت از امام زمان باشد. 

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی حسناتی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، با اشاره به اهمیت الگوگیری از وجود مقدس حضرت فاطمه معصومه و نقش حضرت در تبیین جایگاه ولایت امام رضا(ع) اظهار داشت: همه اهل بیت(ع) عصمت و طهارت الگو بوده و ائمه اطهار(ع) در تربیت فرزندان برای ما الگو هستند، همان گونه که فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) و فرزندان آنها انسان های بسیار وارسته، عالمه و عقیله بوده اند و در زمینه های مختلف برای بشریت الگو بوده و حضرت فاطمه معصومه(س) نیز از این گردونه خارج نیست.

وی افزود: این بانوی بزرگ الگوی بسیار با ارزشی است که تربیت شده امام معصوم در خانواده عصمت و طهارت است و از ویژگی های حضرت در الگو بودن، علم حضرت است و به طور قطع امروز نیز یکی از نیازهای بشریت، مسلمانان و شیعیان نیاز به الگو در زمینه علم، معرفت و آگاهی است.

امام جمعه نجف آباد با بیان جایگاه علمی و معرفتی حضرت معصومه(س) گفت: این بانوی مکرمه الگوی معرفت، علم، قرآن شناسی و احکام خدا است و در مباحث اعتقادی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی یک انسان بسیار والا بوده و حتی در زمان امام کاظم(ع) مراجعینی که به حضرت مراجعه می کردند مسائل خود را مطرح کرده و پاسخ می گرفتند.

وی یکی از مشکلات امروز جوانان را شبهات درون آنها عنوان کرد و ادامه داد: جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب بیان می کنند به آن است که انسان ها مطالعه کرده و اهل تفسیر قرآن، آگاهی به مسائل روز، دشمن شناسی و شبهه شناسی باشند و این یکی از زمینه هایی است که حضرت معصومه(س) در آن الگوی علم، معرفت و صراط مستقیم است.
حجت الاسلام و المسلمین حسناتی با تاکید بر وجوه شخصیتی حضرت معصومه، این بانوی بزرگ را الگوی صبر و استقامت بیان و تصریح کرد: همان گونه که قرآن کریم سفارش می کند ایمان و عمل صالح داشته باشید و سپس تواصی به حق و صبر کنید این بانوی مکرمه الگوی این مسئله بود، زیرا هم عمل آن حضرت تواصی به حق بود و هم صابرانه و ثابت قدم و مجاهدانه صبور بود و دیگران را نیز به صبر و استقامت فرامی خواند.

وی با اشاره به تاثیرپذیری حضرت معصومه(س) از روح ولایت رضوی افزود: نسیم امامت و ولایت و روح توحیدی که امام رضا(ع) در حدیث سلسله الذهب مطرح کردند و فرمودند " کَلِمَةُ لا اِلهَ اِلاَّ اللّهُ حِصْنی فَمَنْ دَخَلَ حِصْنی اَمِنَ مِنْ عَذابی، بشروطها و انا من شروطها " در حقیقت بیانگر آن است که شناخت امام زمان، شرط توحید است و حضرت معصومه این مسئله را در عمل نشان داده و حرکت می کند برای این که متذکر شود همه امور دین باید در راستای اطاعت از امام زمان باشد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های امام رضا(ع) عالم آل محمد است و امامی است که علم را در عالم گسترش داد و فاطمه معصومه نیز در این باره نقش بسیار محوری ایفا کرده است و هم در زمان حیات و پس از آن می بینیم در این راه، مرقد مطهر حضرت، مکان علم، معرفت و حضور عالمان و اندیشمندان است.

امام جمعه نجف آباد عنوان کرد: در روایات است که در آخرالزمان علم از قم به کل عالم گسترش می یابد و حجت بر همه عالم تمام می شود و می بینیم که مراجع ، عارفان و فیلسوفان همه در برابر این بانوی مکرمه متواضع هستند و مشکلات علمی خود را در کنار مرقد این بانو مطرح کرده و آن حضرت را واسطه کرده تا مسائل و مشکلات علمی آنها را حل نماید.

وی اضافه کرد: لذا باید گفت حضرت فاطمه معصومه یک الگوی تام برای دختران، پسران، مادران و پدران در بعد علم، معرفت، عمل، اخلاص،جهاد، ایثار، بصیرت، امام شناسی و دشمن شناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسناتی تاکید کرد: وجود حضرت آن مقدار مهم و صراط مستقیم است که فرمودند هر که فاطمه معصومه را با معرفت زیارت کند بهشت بر آن واجب می شود و این به معنای آن است که روح این بانوی بزرگ آن قدر بلند است و دارای ویژگی های خوب است که گویا وجود حضرت محور همه خوبی است.
انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha