شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
محسنی اژه ای

حوزه/ رئیس دستگاه قضا در اجلاسیه شهدای طلاب و روحانی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امروزه روحانیت معظم با روحانیت چند سال پیش متفاوت است، مردم همچنان انتظار دارند روحانیت سکان هدایت را بر عهده بگیرند و علاوه بر علم فقه و اصول و احکام توطئه‌های دشمنان را بشناسند و برای مردم تبیین کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یاسوج، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در اجلاسیه ۴۳ شهید روحانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روحانیت معظم در راستای اهدافی که همه انبیاء و اولیاء برای ارسال رسل بوده قدم برداشتند تا مردم را به مقصد اعلی برساند و در زمان غیبت این مسئولیت خطیر بر عهده روحانیون با تقوا است البته نه به این معنا که بقیه مسئولیت ندارند و تلاشی نکنند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه امام پرچم تقوا را بر عهده گرفت و انقلابی بنا کردند که نه تنها ایران بلکه دنیا از آن بهره‌مند شده، افزود: هر روز ابعاد این انقلاب‌ نمایان می شود و این نتیجه اطاعت از خدا و رسول خدا است و مجد و عظمتی که امروزه برای ایران اسلامی رخ داده نتیجه توکل به خدا و اطاعت از ولی‌فقیه است.

وی بیان کرد: هم حضرت امام(ره) هم مقام معظم رهبری در هیچ زمانی احساس یاس نکردند و با اعتقاد به خدا و اعتماد به مردم و فهم درست از آموزه های دینی توانستند اسلام را زنده کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای عنوان کرد: دشمنان اسلام برنامه‌ریزی کرده بودند که اسلام را به محاق ببرند، آنها تلاش کردند که وانمود کنند اسلام مربوط به زمان گذشته است اما دیدید همه کسانی که روزی فکر می کردند که انقلاب تثبیت و پایدار نمی‌ماند سر تعظیم فرود آوردند و به دنبال تحقیقات جدید هستند و به اندیشکده‌های خود گفتند اسلامی که شما به ما معرفی کردید با اسلامی که امام خمینی(ره) معرفی کرده چیزی دیگری است‌.

رئیس دستگاه عدلیه گفت: آنها می‌گویند که جنگ هشت ساله، محاصره اقتصادی و اقدامات ایذایی ترور این مردم را فلج نکرده بلکه روز به روز بر اخلاص و ایستادگی مردم اضافه می‌شود و پیام اسلام هر روز در یک جای از جهان مخابره می‌شود.و یک جریان مقاومت ایجاد شده و ارتش جهانی اسلامی در حال تشکیل است، بنابراین دشمنان به این باور رسیدند که شناخت از جریان مقاومت اشتباه بود.

وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی گفت: ۷ ماه است اسرائیل تا بن دندان مسلح که ادعا می‌کرد سلاحی به آنها کارساز نیست و سازمان اطلاعاتی قوی دارند در یک قطعه کوچکی به نام غزه که طول و عرضش را با ماشین ۲۰ دقیقه می‌شود طی کرد به هیچ هدفی نرسیده و فرماندهاشان یکی پس از دیگری استعفا می‌دهند.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه بعد از عملیات طوفان الاقصی شاهد عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی بودیم، گفت: یک گوشه از برکات خون شهدا، زحمات ایثارگران، جانبازان و خانواده آنان عملیات وعده صادق است، همه انگشت به دهن ماندند که ایران از یک نقطه پهپاد و موشک نفرستاد بلکه از استان‌های مختلف موشک و پهباد با برد و سرعت مختلف ارسال شد و همه این‌ اقدامات ۱۰ روز پس از حمله به کنسولگری ایران در دمشق انجام شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای گفت: آن چیزی که دشمن را به تعجب واداشت هماهنگی و شجاعت و اراده بین نیروهای مسلح بود و اینکه همه موشک‌های ما به اهداف تعیین شده اصابت کرد و تا هر زمانی که ایمان داشته باشید نصرت الهی پشت ما است.

رئیس دستگاه عدلیه افزود: امروز نه در شعار بلکه در واقعیت هر چه داریم از شهدا و ایثارگران و خانواده شهدا است، این استان کوچک قریب به ۲ هزار شهید و چند هزار ایثارگر، آزاده و جانباز دارد، دشمنان می‌خواد این افتخارات را از ما بگیرند می‌بینید در فضای مجازی چه مواردی را القا می‌کنند.

وی با بیان اینکه این نوع پیروزی را نسل کنونی برای نسل آینده بازگو کند که دشمن تا دندان مسلح در جنگ تحمیلی کاری از پیش نبرد افزود: در هشت سال دفاع مقدس جنگ ما فقط با رژیم بعث نبود و انواع و اقسام سلاح‌های موشکی و دوربرد کشورهای مختلف بود بعد از جنگ محاصره اقتصادی و چندین نقشه و برنامه طراحی کردند اما وقتی دیدند که در جبهه نظامی شکست خوردند در ترور و محاصره اقتصادی به هدف‌شان نرسیدند تلاش می کنند سر راه تولید و اقتصاد مشکل ایجاد کنند، بین مردم و مسئولین تفرقه بیاندازند شاید اینگونه به هدفشان برسند که اطاعت از رهبری راه اصلی از بین بردن این نقشه دشمنان است.

وی بیان کرد: به همین دلیل رهبری فرمودند یکی از مسائل مهم کشور اقتصاد و جهش تولید است که بدون مشارکت مردم اتفاق نمی‌افتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های دشمنان ضربه زدن به وسیله بخش فرهنگی است که شاید با کم کردن مسائل عفاف و حجاب، القا و ایجاد شبهه به توفیقاتی برسند که با بصیرت و آگاهی مردم به جایی نمی‌رسد البته باید آگاه باشیم.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: امروزه روحانیت معظم با روحانیت چند سال پیش متفاوت است، مردم همچنان انتظار دارند روحانیت سکان هدایت را بر عهده بگیرند و علاوه بر علم فقه و اصول و احکام توطئه‌های دشمنان را بشناسند و برای مردم تبیین کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی‌اژه‌ای بر حفظ شئون روحانیت تاکید کرد و با بیان اینکه نباید کاری کنیم روحانیت از این شئون خارج شود، گفت: اگر کسی کاری کند به پای همه روحانیت نوشته می‌شود.رئیس دستگاه عدلیه افزود: امروزه روحانیت باید بیشتر میان مردم باشد و زبان گویا برای تبیین و توضیح اقدامات انقلاب برای مردن و همچنین بیان مشکلات مردم به مسئولان باشند.

وی با بیان اینکه مسئولان با همدلی و همفکری به دنبال رفع مشکلات مردم و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان باشیم، گفت: مردم شایسته بهترین خدمات هستند اگر برای رفع مشکلات آنها قدمی برنداریم باید پاسخ‌گو باشیم، مردم ما صبور هستند آنها امتحان خود را پس دادند و باید تلاش خودمان را برای خدمت به مردم انجام دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha