شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
ساری

حوزه/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مازندران گفت:امروز هنر رساترین زبان برای انتقال مفاهیم ارزشمند و حماسی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، سرهنگ محمدحسن سلامی طی سخنانی در جلسه هماهنگی هفتمین دوره جشنواره استانی «ترنم فتح» و پنجمین دوره جشنواره استانی «تئاتر سنگر» ضمن گرامی‌داشت دهه کرامت و سوم خرداد سالروز حماسه فتح خرمشهر ابراز داشت: حماسه فتح خرمشهر از ایام الله است و به عنوان یک روز عزتمند در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسیده است.

وی همچنین بر لزوم تبیین حماسه «فتح خرمشهر» به نسل جوان به ویژه سربازان تأکید کرد و افزود: شمار زیادی از شهدای مازندرانی در عملیات بیت المقدس سرباز بودند و بزرگداشت این حماسه بزرگداشت شهداست.

وی با اشاره به این که دشمن در عملیات بیت المقدس از به روزترین تجهیزات نظامی برخوردار بود، ادامه داد: رزمندگان ما با کمترین امکانات اولیه و با قدرت ایمان، ایثار، اخلاص و روحیه حماسی در فتح خرمشهر حماسه آفرینی کردند.

سلامی با اشاره به این که امروز زبان هنر رساترین زبان برای انتقال مفاهیم ارزشمند و حماسی به شمار می‌آید، تأکید کرد: با توجه به جنگ ترکیبی دشمنان زبان هنر تأثیرگذارترین زبان‌هاست.

وی همچنین بر لزوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی گروه موزیک نظامی و حمایت از این گروه‌ها تأکید کرد و گفت: جشنواره «ترنم فتح» موجب افزایش روحیه حماسی و ایستادگی در مردم می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha