چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر / دیدار دادستان دادگاه ویژه روحانیت با آیت الله العظمی جوادی آملی

حوزه/ خود را با ترازوی قرآن و کتاب خدا بسنج. کارهای که می ‌کنی، افکاری که داری، علومی که داری، اعمالی که داری، نوشتار و گفتار و رفتاری که داری این را بر قرآن کریم عرضه کن.

خبرگزاری حوزه/ آیت الله العظمی جوادی آملی بیان کردند: وجود مبارک امام باقر سلام الله علیه به جابر جُعفی چند مطلب را نصیحت کرده است که آن نصیحت‌ ها برای همه ما نافع و ضروری است.

یکی از آن نصایح این است که به جابر فرمود: «اعرِضْ نَفسَکَ علی کِتابِ اللّه»؛ یعنی جابر!

خود را با ترازوی قرآن و کتاب خدا بسنج. کارهای که می ‌کنی، افکاری که داری، علومی که داری، اعمالی که داری، نوشتار و گفتار و رفتاری که داری این را بر قرآن کریم عرضه کن.

خداوند قرآن را به عنوان میزان و ترازو نازل کرده است، چه اینکه هر پیامبری را هم با یک ترازوی مخصوص فرستاد.

امام باقر (سلام الله علیه) فرمود هر کاری که انجام می ‌دهی، هر حرفی که می ‌خواهی بزنی، هر عقیده‌ ای که می ‌خواهی داشته باشی، هر خُلقی می‌ خواهی داشته باشی این را با #ترازوی_قرآن بسنج

«اعرِضْ نَفسَکَ علی کِتابِ اللّه».

ما اگر خواستیم ببینیم این عقیده‌ ای که داریم، این اخلاقی که داریم، این حرفی که می‌ زنیم، این قولی که داریم، این کاری که می ‌کنیم این درست است یا نه؟ یک ترازو می‌ خواهیم یا نمی ‌خواهیم؟!

فرمود کارهای خود را، اعمال و عقاید خود را با قرآن بسنج، پس ما باید با قرآن باشیم، قرآن را بفهمیم، اگر قرآن فهم نباشیم چگونه می ‌توانیم اعمال و عقاید خود را با قرآن بسنجیم؟

اولین وظیفه ما این است که ارتباطمان را با قرآن زیاد کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha