چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه جزایریه شوشتر

حوزه / نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به لحاظ محتوا باید مورد توجه امامان جماعت قرار بگیرد و محتواها با این رویکرد باشند، امام جماعت نباید تنها امام مسجد باشد بلکه امام محله است و بایستی حضور قابل توجهی بین نسل جوان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، نشست‌های هفتگی بامحوریت حلقات صالحین ویژه سرمربی‌های حلقات صالحین و امامان جماعت مناطق "یوسفی، آریا شهر، زیباشهر، پاداش فاز ۱، ۲ و۵، کوی مدرس و مهدیس" با حضور حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد.

در این نشست، ابتدا آیاتی از کلام الله قرآن مجید قرائت شد و در ادامه تعدادی از سرمربی‌های حلقات صالحین و امامان جماعت به بیان دغدغه‌ها، برنامه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) می‌فرمایند سه چیز است که در هرکسی باشد، سبب نابودی و هلاکت دین و ایمان می‌شود که شامل "تکبر، حرص و حسد" هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه انسان کریم از حسد دور است، افزود: به همین دلیل است که مبارزه با این گناه جهاد اکبر گفته می‌شود، بنابراین تلاش کنیم که این سه ویژگی در زندگی ما راه پیدا نکنند.

امام جمعه اهواز، با تأکید براینکه فعال شدن مسجد به معنای واقعی از مطالبات جدی رهبرمعظم انقلاب است، ادامه داد: فعال سازی به این معنا است که در تمام مقدرات محله نقش فعال، اتاق وضعیت راه اندازی و آمایشی از منطقه وجود داشته باشد و بدانیم که در آن محله چه می‌گذرد.

وی گفت: قرآن کریم، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه به لحاظ محتوا باید مورد توجه امامان جماعت قرار بگیرد و محتواها با این رویکرد باشند، امام جماعت نباید تنها امام مسجد باشد بلکه امام محله است و بایستی حضور قابل توجهی بین نسل جوان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با اشاره به ضرورت پیوند بین آموزش و پرورش و مساجد، خاطرنشان کرد: این ارتباط برقرار است، اما باید بیش از این مقدار باشد و بنده نیز به سهم خودم آماده پیگیری هستم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به استمرار سرکشی از مساجد، یادآور شد: امامان جماعت مشکلات محلات را در حد توان رفع و پیگیری کنند، مردم به رفتارهای طلاب، روحانیون و امامان جماعت نگاه می‌کنند و فراموش نکنیم قبل از آنکه گفتار اثر داشته باشد، عمل و رفتار تأثیر گذار است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha