شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
کد خبر: 1157245
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
امام جمعه دیر

حوزه/ حجت‌الاسلام حسینی گفت: حجاب خاکریز اول و خط مقدم است که اگر دشمن آن را فتح کرد، دیگر خاکریزها را هم فتح می‌کند. بنابراین همه دستگاه‌ها و آحاد مردم باید پای کار بیایند و به وظیفه خود عمل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی امام جمعه دیر صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دیر با تبریک دهه کرامت و تبریک میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: ویژگی امام هشتم (ع) که رئوف بودن است را در زندگی خود نهادینه کنیم و نسبت به بندگان خدا با رأفت رفتار کنیم.

وی با اشاره به سالروز اشغال فلسطین، افزود: ۷۶ سال از اشغال فلسطین می‌گذرد و مردم این کشور از این روز به‌عنوان روز نکبت یاد می‌کنند، ما نیز ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین، جنایات رژیم اشغالگر قدس را محکوم می‌کنیم و امیدواریم شر صهیونیست‌ها از سر ملت مظلوم فلسطین دفع شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به گذشت یک ماه از عملیات وعده صادق، گفت: این عملیات هیبت و ابهت و اقتدار پوشالی رژیم صهیونیستی و حامیان جنایتکار او و قدرت بازدارندگی این رژیم را زیر سوال برد و قدرت و اراده ملت ایران و امت اسلامی را به منصه ظهور رساند که امیدواریم این عملیات همچنان دستاوردهای بزرگی بدنبال داشته باشد.

وی با تقدیر از سردار رادان فرمانده نیروی انتظامی و مجموعه این نیرو، به‌خاطر اجرای طرح نور و مقابله با هنجارشکنان، بیان کرد: رهبر انقلاب در سال‌های اخیر با وجود تبلیغات دشمن علیه عفاف و حجاب و جوسازی‌هایی که عده‌ای در داخل کشور داشتند، موضع خود را درباره این مسئله با صراحت ابراز کردند.

امام جمعه دیر با بیان اینکه مسئله حجاب یک واجب مسلم شرعی است، خاطرنشان کرد: علاوه بر حکم شرع، در مسئله حجاب قانون هم داریم و رعایت قانون بر همه واجب است.

وی با بیان اینکه دخالت بیگانگان در مسئله کشف حجاب و بدحجابی و بی حجابی آشکار است، گفت: مسئله کشف حجاب یک مسئله چند بعدی است و دارای ابعاد سیاسی، امنیتی، فرهنگی و اجتماعی است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اینکه زنان و بانوان ما باید بدانند که دست دشمن در مسئله کشف حجاب است، خاطرنشان کرد: کشف حجاب آغاز کار دشمن است و هدف اصلی دشمن این است که وضع کشور را به زمان طاغوت و آن بی بندوباری ها بازگرداند.

وی ابراز کرد: حجاب خاکریز اول و خط مقدم است که اگر دشمن آن را فتح کرد، دیگر خاکریزها را هم فتح می‌کند، بنابراین همه دستگاه‌ها و آحاد مردم باید پای کار بیایند و به وظیفه خود عمل کنند.

امام جمعه دیر با تأکید بر اینکه خیلی از دستگاه‌ها که جمعیت زیادی تحت پوشش دارند باید برای حجاب و عفاف برنامه داشته باشند، بیان کرد: در کنار اقدامات نیروی انتظامی، باید کار فرهنگی هم صورت بگیرد و این دو باید مکمل هم باشند تا به نتیجه برسیم.

وی با اشاره به لزوم استفاده از کارشناسانی که دارای آگاهی سیاسی و دینی هستند برای گفت‌وگو با جوانان و دختران و بانوان و قانع کردن آنها، افزود: برای اکثریت جامعه باید کار فرهنگی کنیم و برای عده‌ای هم که آگاهانه حرمت شکنی می‌کنند باید راهکار دیگری در پیش گرفت.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر اهمیت نصب بنرهایی پیرامون حجاب در سطح شهرها و پای کار آمدن شهرداری‌ها و شوراها و دستگاه‌های مختلف، عنوان کرد: باید بیشتر کار فرهنگی و تربیتی دنبال کنیم که در این راستا وظیفه ائمه جمعه و جماعات و دستگاه‌های فرهنگی و هنری بیش از دستگاه‌های دیگر است.

وی با اشاره به حمایت دادستان و فرماندار از نیروی انتظامی و آمران به معروف و ناهیان از منکر در چارچوب قانون، یادآور شد: همه ما در قبال امر به معروف و نهی از منکر وظیفه داریم و باید در برابر ناهنجاری‌ها و حرمت شکنی ها و گناهان موضع داشته باشیم.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: از ارزش‌های اسلامی که در راستای پاسداری از خون شهدا و فرامین رهبری است، پاسداری کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha