شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
صدیقی سعادت مشهد

حوزه/ مسئول علمی مدرسه علمیه سعادت مشهد یکی از راهکارهای کیفی‌سازی آثار علمی طلاب جوان را این‌گونه برشمرد: نمایشگاه کتاب فرصت مناسبی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان محسوب می‌شود، ازاین‌رو طلاب جوان و محققین می‌توانند از این نمایشگاه بیشترین بهره را ببرند.

حجت‌الاسلام مصطفی صدیقی در حاشیه بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه در مشهد، ابراز کرد: سفرهای علمی از این بابت مورد اهمیت است که بین مسئولان هم‌اندیشی و تبادل تجربیات انجام می‌شود که با وجود این امر در ارتقای سطح علمی مدارس مؤثر خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌هایی مانند سفر علمی باید مورد توجه قرار بگیرند، گفت: هر مؤلف و محققی برای عرضه تألیفات و تحقیقات خود به مخاطبان به یک موقعیتی نیاز دارد و از این‌ رو، نمایشگاه کتاب بهترین فرصت محسوب می‌شود.

مسئول علمی مدرسه علمیه سعادت مشهد همچنین گفت: بازدید از نمایشگاه کتاب زمینه‌ای است که محققان و پژوهشگران حوزوی نیازهای جامعه را بشناسند و در آن موضوع تحقیق و پژوهش داشته باشند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: به نظرم برای طلاب جوانی که اهل تحقیق و پژوهش هستند، نمایشگاه کتاب بهترین فرصت برای ارتباط‌گیری مستقیم با مخاطبان است.

وی با بیان اینکه هر کسی که بخواهد دانشی کسب کند و یا علم خود را افزایش بدهد، باید کتاب بخواند و مطالعه کند، اظهار کرد: تأیید این مطلب از پیامبر اکرم (صلی‌الله علیه و آله و سلم) است که می‌فرمایند: «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَّحْدِ» (از گهواره تا گور دانش بجو).

مسئول علمی مدرسه علمیه سعادت ادامه داد: همچنین در حدیث دیگری مشهور به حدیث نبوی می‌فرمایند: (اطلبوا العلم و لو بالصین)؛ منظور حضرت اهمیت طلب علم است؛ ولو اینکه آن دانش در راه دور و یا در بلاد غیرمسلمان باشد. پس پرواضح است که انسان اگر بخواهد دانش‌افزایی کند باید کتاب بخواند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha