شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ |۲۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 1, 2024
آیت الله العظمی شبیری زنجانی

آیت الله العظمی شبیری زنجانی پس از استماع گزارش مسئولان کنگره بین المللی علامه بهابادی یزدی(ره)، بزرگداشت و احیای علمای اسلام را وظیفه همه دانستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اعضای دبیرخانه کنگره بین المللی علامه بهابادی یزدی(ره) با آیت الله العظمی شبیری زنجانی دیدار کردند.

این دیدار با حضور دکتر عبدیپور دبیر علمی کنگره، آیت الله هروی مسئول کمیته علمی، ومدیران دبیرخانه در بیت این مرجع عالیقدر صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین هروی با معرفی علامه ملاعبدالله بهابادی(ره) به عنوان استاد بزرگانی چون شیخ بهایی، صاحب مدارک و صاحب معالم و هم‌درس مقدس اردبیلی، ایشان را عالم متبحر در پنج علم زمان و عهده دار منصب تولیت حرم امیرالمومنین علیه السلام و ... خواند.

سپس دکتر عبدیپور گزارشی از عملکرد دبیرخانه کنگره ارائه داد و جستجو در کتابخانه های قم، مشهد، عراق، ترکیه، انگلستان و کانادا جهت یافتن نسخه های خطی منتسب به علامه بهابادی و احیای آن را از اقدامات این دبیرخانه برشمرد.

آیت الله العظمی شبیری زنجانی هم پس از استماع گزارش مسئولان کنگره، بزرگداشت و احیای علمای اسلام را وظیفه همه دانستند و علامه ملاعبدالله بهابادی را از علمای متبحر در کلام ،منطق و ریاضیات برشمردند که متأسفانه در تاریخ اسلام کمتر به ایشان پرداخته شده و کتاب حاشیه بر منطق ایشان را از کتب منطقی دقیق و با محتوا معرفی کردند.

در پایان جلسه دو جلد از کتب احیاء شده علامه بهابادی(ره) در دبیرخانه کنگره به آیت الله العظمی شبیری زنجانی اهدا شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha