پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1019210
۲۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
مسابقه

حوزه/ مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار می شود، علاقه مندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مسابقه قرآنی بهار مهدوی همه روزه از سوی «مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه» برگزار خواهد شد و علاقمندان می توانند در این مسابقه با جایزه «هر روز سه نفر، نفری ۱۱۰ هزار تومان» شرکت نمایند.

* صوت مسابقه ۲۶ فروردین:

* خلاصه‌ای از صوت:


«یَوْمَ نَدْعُو کُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ ۖ فَمَنْ أُوتِیَ کِتَابَهُ بِیَمِینِهِ فَأُولَٰئِکَ یَقْرَءُونَ کِتَابَهُمْ وَلَا یُظْلَمُونَ فَتِیلًا»: «(به یاد آورید) روزی را که هر گروهی را با امام و پیشوایشان می‌خوانیم! پس کسانی که نامهٔ عملشان به دست راستشان داده شود، آن را (با شادی و سرور) می‌خوانند و به قدر رشتهٔ شکاف هستهٔ خرمایی به آنان ستم نمی‌شود!» (اسراء/٧١)

- در این آیه، خداوندمتعال به اهمیت موضوع «امام و پیشوا» اشاره می‌نماید و این‌که انتخاب رهبر و امام، فقط منحصر به دنیا نیست ودر سرنوشت انسان‌ها و قیامت آن‌ها نیز تأثیر مستقیم دارد!

- امام باقر (ع) فرمودند: «وقتی این آیه نازل شد؛ مسلمانان گفتند: ای رسول خدا! آیا شما امام همه مردم نیستید؟ حضرت فرمودند: من رسول خدا به‌سوی همه مردم هستم، ولی پس از من، پیشوایانی از سوی خدا از اهل‌بیتم برای (امر امامت) مردم خواهند بود که به پا می‌خیزند، اما مورد تکذیب و ظلم پیشوایان کفر قرار می‌گیرند، پس هر کس که از آن‌ها پیروی کند و آنان را تصدیق نماید، او از من و با من خواهد بود و (در قیامت) مرا ملاقات خواهد کرد...» (تفسیر نورالثقلین)

- همه انسان‌ها در قیامت علاوه بر پرونده فردی، دارای یک پرونده اجتماعی می‌باشند که در بررسی آن با امام و پیشوایان خود محشور می‌شوند! لذا تقسیم‏بندی مردم در قیامت، بر اساس رهبران آن‌ها در دنیا خواهد بود؛

- شرط سعادتمندی در دنیا و آخرت، در شناخت و پیروی از امام زمان است، چه ظاهر باشد، و چه غایب! پس باید در کسب معرفت امام زمان کوشید و بدانیم که شناخت امام از درک ظهور او، مهم‌تر است!

* سؤال:


مفسرین طبق آیه ٧١ سوره إسراء، شرط سعادتمندی انسان در دنیا و آخرت را به شناخت و پیروی از چه چیزی دانسته‌اند؟

۱⃣. شناخت و پیروی از پیامبران الهی؛
۲⃣. شناخت و پیروی از امام زمان خود؛
۳⃣. شناخت و پیروی از احکام دینی.

شرکت کنندگان پاسخ مسابقه را به اینجا ارسال نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha