دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تقدیر از خانواده روحانی شهید اسکندری

حوزه / مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) گفت: نه تنها سفارش و توصیه‌ پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع)، بلکه سیره عملی ایشان نیز رفتار کریمانه و تکریم خانواده شهدا بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، در آستانه دهه کرامت و به مناسبت سالگرد درگذشت ابوالشهید حجت الاسلام اسکندری پدر روحانی شهید علی اسکندری، مدیر، کادر و طلاب مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) همدان، امروز با خانواده این شهید روحانی دیدار کردند.

حجت الاسلام علیرضا یوسفی راستگو مدیر مدرسه علمیه آیت الله دامغانی(ره) در این دیدار با اشاره به آیات و روایات، تعظیم و تکریم علم و مقام علما را وظیفه الهی عنوان کرد و اظهار داشت: عالم دینی با صیانت از عقاید اخلاق و رفتار دینی جامعه، نزد خداوند متعال دارای بالاترین مقام‌هاست و پس از انبیای الهی، این عالم ربانی است که دستگیری و شفاعت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پس از مقام علما، شهدا قرار می‌گیرند، گفت: از دیگر وظایف جامعه، تکریم مقام معظم خانواده‌های شهداست.

حجت الاسلام یوسفی خاطرنشان کرد: این مسئله در آیات و روایات مورد تأکید قرار گرفته که اگر کسی خانواده شهدا را راضی و خشنود کند، خداوند متعال را راضی کرده و هر که خانواده شهدا را مورد آزار و اذیت قرار دهد یعنی، خدا را به خشم می‌آورد.

وی ابراز کرد: نه تنها سفارش و توصیه‌ پیامبر گرامی اسلام(ص) و امام علی(ع)، بلکه سیره عملی ایشان نیز رفتار کریمانه و تکریم خانواده شهدا بوده است.

در پایان این مراسم به یاد پدر شهید و شهید روحانی حجت الاسلام اسکندری، روضه خوانی انجام گرفت.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha