دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سید علی حسینی امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: حضرت معصومه(س) را بعنوان بهترین الگو برای دختران جهان معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام سیدعلی حسینی، امام جمعه دیّر صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های دهه کرامت در شهرستان دیّر، اظهار داشت: دهه کرامت آثار و برکات ارزنده‌ای در کشور داشته است.

وی افزود: برنامه‌های امسال دهه کرامت با شعار «با شما سربلندیم» که برگرفته از سخن علی ابن موسی الرضا(ع) است عملیاتی و اجرا می‌شود.

امام جمعه دیّر با تاکید بر گسترش فرهنگ اهلبیت بویژه فرهنگ رضوی در دهه کرامت، بیان داشت: جامعه ما و کانون خانواده بویژه زنان و دختران ما در معرض هجمه دشمن قرار دارند.

وی با تأکید بر ضرورت آشنا کردن دختران با شخصیت حضرت معصومه(س)، اضافه کرد: یکی از کارهایی که باید انجام دهیم معرفی الگو برای جامعه است که در این راستا می‌توانیم حضرت معصومه(س) را بعنوان بهترین الگو برای دختران جهان معرفی کنیم.

حجت‌الاسلام حسینی گفت: با برنامه‌ریزی درست و سنجیده و استفاده از فرصت دهه کرامت در کنار طرح نور و عفاف و حجاب با دختران و زنان درباره مسئله حجاب گفت‌وگو کنیم و حرف‌های آنها را بشنویم و شبهاتشان را پاسخ دهیم.

وی با بیان اینکه اکثریت کسانی که پایبند به حجاب نیستند از پشت ماجرا و توطئه دشمن بی خبر هستند، تاکید کرد: بیشتر این افراد دلبسته اسلام و انقلاب هستند منتها تحت تاثیر تبلیغات دشمن یا به نحو دیگر به این روز افتاده‌اند که باید از طریق کار فرهنگی در کنار اقدامات سلبی دستگاه‌های مسئول با این وضعیت مقابله کنیم.

امام جمعه دیّر ادامه داد: در دهه کرامت علاوه بر تبیین آموزه‌های امام هشتم، برجستگی‌های شخصیت بانوی کرامت را بیان و بویژه برای دختران کار محتوایی داشته باشیم.

وی یادآور شد: در اجتماعات دهه کرامت هم فرهنگ اهلبیت و هم فرهنگ شادی مشروع را در جامعه نهادینه کنیم و برنامه‌هایی مانند مواسات و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان و کمک به امر ازدواج جوانان اجرا شود.

حجت‌الاسلام حسینی با تاکید بر اینکه نباید بگذاریم مسئله غزه به حاشیه برود، ابراز کرد: در برنامه‌های دهه کرامت مسئله دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم با الهام از فرهنگ اهلبیت و رضوی گنجانده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha