دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تشکل مبین

حوزه/ خدیوی گفت: بنا به دغدغه‌هائی که بیشتر در حیطه فرهنگ، عفاف و حجاب و خانواده بود با افرادی که فعال در این حوزه‌ها بودیم و دغدغه مشترک داشتیم، توانستیم یکدیگر را پیدا نموده و تشکلی تشکیل دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، خانم راضیه خدیوی طلبه سطح ۳ حوزه علمیه خراسان در برنامه خط سوم شبکه دوم سیما به معرفی این تشکل پرداخت و اظهار داشت: مجمع بانوان یاری دهنده نظام اسلامی با نام مخفف مبین، تقریبا ۵ سال است فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و جمعی از بانوان دغدغه‌مند در آن فعالند که قرار است نسبت به موضوعات مختلف بی‌تفاوت نباشند، بلکه احساس مسئولیت و تکلیف کنند.

کارشناس ارشد هوش مصنوعی، ادامه داد: بحث اصلی این تشکل آن است که گفتمان مسئولیت پذیری و تکلیف محوری را افزایش دهند و البته فعالیت پراکنده هر یک از این بانوان شاید به حدود ده سال قبل باز می‌گردد.

خدیوی با بیان اینکه بنا به دغدغه‌هائی که بیشتر در حیطه فرهنگ، عفاف و حجاب و خانواده بود با افرادی که فعال در این حوزه‌ها بودیم و دغدغه مشترک داشتیم، توانستیم یکدیگر را پیدا نموده و تشکلی تشکیل دهیم، ابراز کرد: در اینجا چون دغدغه‌مان مشترک بود توانستیم همدیگر را پیدا کنیم و یک سمت و سوی خاص به مطالبات دهیم.

طلبه سطح ۳ حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه ما از اقشار مختلف هستیم یعنی در میان ما هم طلاب و هم افرادی با تحصیلات دانشگاهی یا آکادمیک وجود دارند، خاطرنشان کرد: گرچه هر یک دغدغه خاص داریم، اما هدفمان مشترک بوده و بر پایه یک دغدغه مندی مشترک گردهم جمع شده‌ایم، مثلا در مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب رویکردی که هر کداممان داشتیم به طور مجزا یک جائی به هم می‌رسید و بر این اساس گعده شکل می‌گرفت.

کارشناس ارشد هوش مصنوعی، با بیان اینکه تشکل فرهنگی مبین، فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اما خودجوش و بدور از هرگونه حمایت و بودجه سازمانی است، عنوان کرد: از افتخارتمان همین است که به هیچ کجا وابسته نیستیم، چون اصل و پایه کارمان هم در مساجد بوده و سعی می‌کنیم تشکلمان مسجد محور باشد.

خدیوی، با بیان اینکه مخاطبان تشکل هم مردان و هم زنان می‌باشند، به اهمیت نقش زنان اشاره کرد و یادآور شد: مهمترین نقش هر خانم نقش مادری و همسری اوست، اما بر اساس فرمایش رهبر معظم انقلاب زنان هم باید به امور جامعه اسلامی و جهان اسلام و مسائل دنیا احساس مسئولیت کنند.

وی با بیان اینکه این فرمایش رهبری از محرک‌های جدی ما بود، خاطرنشان کرد: مشهد را به شهر تشکل‌ها می‌شناسند و تعداد زیادی تشکل در عرصه‌های گوناگون به فعالیت مشغولند، همانطور که رهبر معظم انقلاب در سال ۷۹ فرمودند، امر به معروف حوزه‌های گوناگون دارد و مهمترین آن حوزه مسئولین است، یعنی شما باید مسئولین را امر به معروف و نهی از منکر کنید و مردم باید از مسئولین کار خوب را بخواهند و لذا ما سراغ این قسمت رفتیم.

طلبه سطح ۳ حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه تشکل به دنبال مطالبه از مسئولین و سازمان‌ها در زمینه موضوعات برزمین مانده فرهنگی است، ابراز کرد: مثلا در مسئله عفاف و حجاب، علل بی‌حجابی و بدحجابی را فقط در افراد نمی‌بینیم، بلکه می‌گوییم اگر فرد در انظار عمومی دچار ناهنجاری شده و آسیب‌های اجتماعی را پذیرفته به سبب آن است که دوازده سال پای کلاس‌های درس نشسته و موضوع را از آموزش پرورش مطالبه می‌کنیم که طبق قوانین و وظایفی که می‌بایست در عفاف و حجاب داشته، چرا به تعمیق باورهای دینی نوجوان کمک نکرده و اینگونه از آنان مطالبه می‌کنیم.

خدیوی، با بیان اینکه در واقع می‌خواهیم ببینیم اقدامات سازمان‌ها بر اساس منشور قانون تا چه اندازه پیش رفته و در همه مطالبات نیز اصل برخورد محترمانه را رعایت می‌نمائیم، تصریح کرد: موضوع دیگر این است که برخورد تشکل کاملا قانونمند است، یعنی اگر می‌گوییم چند درصد پوشاک عفیفانه است، این را کاملا مستند و برپایه نص قانون دنبال می‌کنیم.

وی با بیان این که هر اقدامی از سوی تشکل انجام می‌شود پشتوانه قانونی دارد و این تشکل است که در پیوند با قانون مطالبه‌اش را پیگیری می‌کند و به نتیجه می‌رساند، اظهار کرد: مخاطب ما مسئولین است و هرگز در پیشبرد فعالیت ناامید و دلسرد نمی‌شویم و با عنایت خدا این تشکل توانسته با ظرفیت مردمی مطالباتی که وجود داشته را به نتیجه برساند و الگوی موفقی از فعالیت خودش را به میان بیاورد و امیدواریم این مدل در سطح کشور تکثیر شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha