پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
انتخابات مجلس

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

رهبر انقلاب به مجلسی ها رای دادند

رهبر انقلاب به صورت الکترونیکی در انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم شرکت کردند.حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با حضور در حسینیه امام خمینی جهت انجام فرآیند رای‌گیری در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ابتدایی ترین ساعت شروع رای‌گیری شرکت کردند.

منبع: خبرنگاران جوان

ترور السنوار شکست خورد

رئیس سابق ستاد ارتش صهیونیستی گفت:این رژیم قصد ترور یحیی سنوار رئیس حماس در غزه و محمد ضیف فرمانده گردان‌های قسام شاخه نظامی این جنبش را داشت، اما هر بار شکست خورد.وی اعتراف کرد که تل آویو در حال آماده سازی ارتش برای مقابله با ایران بود و فکر می‌کرد که غزه و حماس نمی‌توانند به تهدیدی برای رژیم صهیونیستی تبدیل شوند.کوخافی ادامه داد که رژیم اسرائیل در سال ۲۰۲۱ شاهد تغییر در حماس بود لذا کوشید سنوار و ضیف را ترور کند.وی افزود: چندین ماه است که برای انجام عملیات تصفیه کار کرده ایم، اما تا این لحظه نتوانسته‌ایم به دلیل اینکه موضوع بسیار پیچیده است.کوخاوی با اشاره به اینکه بدون توقف جنگ راهی برای زنده بازگرداندن اسرای اسرائیلی وجود ندارد یادآور شد که توقف جنگ در جبهه شمالی با توقف آن در غزه مرتبط است.

منبع:شبکه خبر

مالزی به تحریم ایران نه گفت

یک مقام ارشد مالزی درخواست هیئت آمریکایی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده و گفته کوالالامپور تحریم‌های یکجانبه اعمال‌شده علیه کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد.هیئتی از وزارت خزانه‌داری آمریکا به سرپرستی «برایان نسلون»، دستیار وزیر خزانه‌داری از روز سه‌شنبه عازم کوالالامپور شده است. واشنگتن مدعی است که ایران برای فروش نفت تحریم‌شده خود در منطقه از شرکت‌های مستقر در مالزی کمک می‌گیرد.

منبع: تسنیم

برگزیدگان اینوتکس معرفی شدند

دفتر اینوتکس ۲۰۲۴ در حالی بسته شد که برگزیدگان این رویداد در بخش‌های ریسرچ پیچ، فن بازارها و بروکرها و رویداد مانوین معرفی شدند.در این اختتامیه برترین‌های ریسرچ پیچ،برترین‌ بروکرهاو برترین‌های رویداد مانوین معرفی شدند.

منبع:ایسنا

لیمو شیرین ایرانی وارد پکن شد

با پیگیری و همت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در گوانجو، اولین محموله لیمو شیرین به کشور چین وارد و در نمایشگاه محصولات غذایی گوانجو رونمایی گردید. این دستاورد، بعد از دو سال تلاش بی وقفه و اقدامات موثر وزارت امور خارجه و وزارت جهاد کشاورزی در زمینه صدور پروتکل بهداشتی و دریافت مجوز ثبت جهت شرکت صادرکننده مازندرانی در ‌پنجره واحد گمرک چین محقق گردید که در نتیجه مسیر ورود مرکبات ایران به چین را هموار نموه است.

منبع:ایسنا

پیر جهان نقره لیگ الماس را گرفت

رقابت لیگ الماس که یکی از معتبرترین رقابت‌های دوومیدانی در سطح جهان است به میزبانی قطر برگزار شد، در جریان مسابقات حاشیه‌ای آن (بخش غرب آسیا) نماینده ایران در دوی ۴۰۰ متر دوید و دوم شد. مهدی پیرجهان در حالی که سه دونده در دوی ۴۰۰ متر با مانع شرکت کرده بودند با ثبت زمان ۵۰.۶۰ ثانیه عنوان نایب قهرمانی را به دست آورد. در بخش غرب آسیا ایران یک نماینده دیگر داشت؛ سبحان احمدی در دوی ۸۰۰ متر موفق شد مدال طلا را به دست بیاورد.در بخش اصلی لیگ الماس هم فرزانه فصیحی به عنوان اولین زن دوومیدانی‌کار ایران به رقابت با دیگر دونده‌ها پرداخت و در دور مقدماتی بین هشت دونده گروه خود با ثبت زمان ۱۱.۷۱ ثانیه در جایگاه هشتم قرار گرفت و به کار خود پایان داد.

منبع:ایسنا

عضویت فلسطین در سازمان ملل تصویب شد

قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه ای می دهد و از شورای امنیت می خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نود و چهارمین عضو سازمان ملل بطور مطلوب بازنگری کند.پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با ۱۴۳ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

منبع:ایرنا

لیبی به جمع شاکیان از اسرائیل پیوست

دیوان دادگستری بین‌المللی در لاهه اعلام کرد که لیبی هم خواستار پیوستن به پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به اتهام نسل‌کشی ملت فلسطین در نوار غزه شده است. همزمان نیز با تشدید حملات اسرائیل به رفح در جنوب غزه، آفریقای جنوبی از دادگاه لاهه درخواست کرد تا اقدامات اضطراری بیشتری علیه این رژیم اعلام کند.

منبع:ایرنا

مسکو تصمیم به رزمایش هسته ای گرفت

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت ملی روسیه روز جمعه در سخنانی تاکید کرد که هدف از رزمایش‌های هسته‌ای روسیه، بازدارندگی به هر نحو ممکن در خصوص حمله‌ای به خاک روسیه است در حالی که کشورهای غربی زمینه این حمله را با ارسال سلاح‌های مختلف به اوکراین فراهم کرده‌اند.این مقام ارشد روس خطاب به غرب هشدار داد که روسیه می‌تواند در پاسخ به چنین حملاتی به اوکراین حمله کند.وی با انتشار پیامی در تلگرام نوشت: تحت شرایط خاص پاسخ به حملات احتمالی تنها علیه کی‌یف نخواهد بود. این حملات نه تنها با سلاح‌های متعارف بلکه با نوع خاصی از سلاح‌ها انجام خواهد شد.روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که در واکنش به تهدیدهایی صورت گرفته از سوی کشورهای فرانسه، انگلیس و آمریکا رزمایش‌های استقرار سلاح‌های هسته‌ای را به عنوان بخشی از یک رزمایش نظامی انجام خواهد داد.

منبع:ایرنا

صنعت فولاد اول شد

مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) گفت: رتبه نخست رشد تولید فولاد با تأمین برق پایدار سال گذشته رقم خورد.مصطفی رجبی مشهدی افزود: تأمین برق صنایع به سه بخش واحدهای کوچک صنعتی، واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی و صنایع انرژی بر تفکیک می‌شوند.وی ادامه داد: واحدهای صنعتی و کارگاه‌های کوچک که ۹۲ درصد مشترکان صنعتی را تشکیل می‌دهند، هیچ محدودیتی از لحاظ مصرف برق ندارند.

منبع:ایرنا

اسرائیل به جنگ گسترده در رفح رای مثبت داد

پایگاه آکسیوس که یک رسانه نزدیک به منابع آمریکایی و اسرائیلی است به نقل از سه منبع آگاه گزارش داد که کابینه امنیتی اسرائیل شب گذشته با گسترش این عملیات موافقت کرده است. دو منبع گفته‌اند که اقدام اسرائیل قرار است نوعی «توسعه حساب‌شده» باشد که از خط قرمزهای دولت جو بایدن عبور نمی‌کند. اسرائیل ادعا می‌کند منطقه رفح که در حال حاضر به پناهگاهی برای بیش از یک میلیون نفر از ساکنان نوار غزه تبدیل شده مخفی‌گاهی برای نظامیان حماس است.

منبع: خبرنگاران جوان

حسین پور راهی فینال شد

مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک پاراکانو در روز دوم مسابقات در سگد مجارستان دنبال شد.در ادامه رقابت‌ها سعید حسین‌پور در کلاس KL۱ مردان در گروه اول دور مقدماتی با حریفانی از ایتالیا، ژاپن، پرتغال، اسپانیا، هند، قبرس و دو رقیب از کشور میزبان مجارستان رقابت کرد و با زمان ۴۹.۹۴ ثانیه به عنوان قایق دوم از خط عبور کرد و مستقیما به فینال A مسابقات صعود کرد. در این رقابت نمایندگان برزیل و ایتالیا به ترتیب اول و سوم شدند.فینال A این ماده امروز شنبه برگزار می‌شود.

منبع: خبرنگاران جوان

مجلس کویت منحل شد

منابع رسانه‌ای کویت جمعه شب اعلام کردند که امیر کویت مجلس این کشور را منحل کرده است.به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، مجلس کویت بنا به دستور «نواف الاحمد الجابر الصباح» امیر این کشور منحل شده است.امیر کویت در این باره گفت: هرگز اجازه نخواهم داد که از دموکراسی برای نابودی کشور سوءاستفاده شود.۱۱ اردیبهشت‌ماه سال جاری نیز مجلس کویت منحل شده بود.امیر کویت سال گذشته و ۱۱ مرداد نیز فرمان انحلال پارلمان این کشور را صادر کرده بود.

منبع: خبرنگاران جوان

ستاره پاریسی ها خداحافظی کرد

کیلیان امباپه بازیکن فرانسوی تیم فوتبال پاری سن ژرمن با انتشار ویدیویی اعلام کرد: روز یکشنبه در دیدار مقابل تولوز که به میزبانی ورزشگاه پارک‌ دو پرنس برگزار می‌شود، با هواداران خداحافظی خواهم کرد.امباپه تابستان جاری قراردادش با پاریسی ها به اتمام می رسد و به عنوان بازیکن آزاد این تیم را ترک می کند و به احتمال بسیار زیاد او راهی رئال مادرید خواهد شد.

منبع: خبرنگاران جوان

نیکنام درگذشت

کوروش نیکنام نماینده زرتشتیان در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی درگذشت.کوروش نیکنام نویسنده و پژوهشگر فرهنگ ایران باستان و نماینده زرتشتیان در هفتمین دوره مجلس شورای اسلامی بعد از مدت‌ها درگیری با بیماری در فرانسه درگذشت.

منبع: خبرنگاران جوان

روسیه کارخانه تویوتا را تصاحب کرد

دنیس مانتوروف، سرپرست وزارت صنعت و تجارت روسیه، روز سه‌شنبه طی اظهاراتی اعلام کرد که یک کارخانه مستقر در سن پترزبورگ که قبلاً متعلق به خودروساز ژاپنی تویوتا بوده است، به سازنده خودروهای لوکس اوروس Aurus واگذار شد.این برند بیشتر به خاطر تولید خودروهای لیموزین برای رئیس جمهور روسیه شناخته شده است.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha