پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ |۲۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 6, 2024
جنگ غزه

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

سرلک تیم کشتی فرنگی را تنها گذاشت

در ادامه رقابت‌های جهانی کشتی آزاد گزینشی المپیک پاریس در استانبول ترکیه، علیرضا سرلک نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال نقره جهان در سومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل راخات کالژان از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. با توجه به شکست ۱۰ بر صفر این کشتی گیر قزاق در مرحله نیمه نهایی مقابل اسپنسرلی از آمریکا و ناکامی کشتی گیر قزاق در رسیدن به فینال، علیرضا سرلک از دور رقابت ها کنار رفت تا کشتی آزاد ایران شانس رسیدن به ششمین سهمیه المپیک را از دست بدهد و نماینده ای در وزن ۵۷ کیلوگرم المپیک پاریس نداشته باشد.به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران با ۵ نماینده در اوزان ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم عازم المپیک پاریس می شود و نماینده ای در سبک وزن نخواهد داشت.پیش از این کشتی فرنگی ایران موفق به کسب هر ۶ سهمیه المپیک پاریس شده بود.

منبع:ایسنا

شهدای غزه به ۳۵ هزار نزدیک شدند

وزارت بهداشت فلسطین در غزه روز شنبه اعلام کرد که ارتش رژیم اشغالگر طی بیست و چهار ساعت گذشته ۴ کشتار و جنایت علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه مرتکب شد که در اثر این حملات ۲۸ فلسطینی که بیشتر آنان کودک و زن هستند، شهید و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند.وزارت بهداشت غزه افزود: آمار شهدا در نوار غزه از تاریخ ۷ اکتبر گذشته به سی و چهار هزار و ۹۷۱ نفر رسید و هفتاد و هشت هزار و ۶۴۱ نفر هم تاکنون زخمی شدند.بنا بر اعلام وزارت بهداشت غزه، شماری از قربانیان فلسطینی همچنان در زیر آوارها و جاده‌ها هستند و نیروهای امداد و نجات قادر به دسترسی به آنان نیستند.

منبع:شبکه خبر

مذاکرات صلح غزه شکست خورد

خلیل الحیه معاون رئیس حماس در نوار غزه در سخنانی درباره کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات آتش بس غزه و تبادل اسرا اعلام کرد که همه ابتکارات و پیشنهادهایی که حماس ارائه داده بود به علت کارشکنی‌های «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر با شکست مواجه شد و به نتیجه نرسید. وی تاکید کرد: ما به دنبال یک آتش بس پایدار و یک معامله واقعی برای تبادل اسرا هستیم، اما نتانیاهو می‌خواهد جنگ را برای رسیدن به اهداف و جاه‌طلبی‌های شخصی و سیاسی خود ادامه دهد.این مسئول حماس درباره طرح‌های موهوم آمریکا و رژیم صهیونیستی برای اداره نوار غزه بعد از جنگ گفت: این مردم فلسطین هستند که تصمیم می‌گیرند چه کسی بر نوار غزه حکومت کند و ما حضور هر طرف خارجی در غزه را رد می‌کنیم.

منبع:شبکه خبر

عراق رامون را با ارقب هدف گرفت

مقاومت اسلامی عراق امشب در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد که بامداد شنبه پایگاه هوایی ارتش رژیم صهیونیستی موسوم به «رامون» را با موشک کروز پیشرفته «ارقب» هدف حمله قرار داده است.این برای چندمین بار است که مقاوت اسلامی عراق برای هدف قرار دادن مواضع نظامی صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی از موشک پیشرفته کروز «ارقب» استفاده می کند.مقاومت اسلامی عراق طی روزها اخیر در حمایت از مردم غزه و در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی بندرهای نفتی حیفا و عسقلان در فلسطین اشغالی را با همین موشک هدف قرار داده است.

منبع: ایسنا

حسین پور پارالمپیکی شد

در ادامه مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی پارالمپیک پاراکانو سعید حسین‌پور در مسابقه فینال A کلاس KL۱ مردان با حریفان رو به رو شد.حسین‌پور در این رقابت در خط ۳ مسابقه با نمایندگان چین، مجارستان، فرانسه، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا و دو قایقران برزیل رو به رو شد و در پایان با زمان ۴۸.۴۲ ثانیه صاحب نشان برنز مسابقات شد و سهمیه پارالمپیک پاریس را کسب کرد.پیش از این اسلام جاهدی در کلاس VL۲ مردان موفق به کسب سهمیه پارالمپیک در رشته پاراکانو شده بود.

منبع:شبکه خبر

صهیونیست ها علیه نتانیاهو به خیابان ها ریختند

خانواده‌های اسرای صهیونیست شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شدند. خانواده‌های اسرای صهیونیست در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد.آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را نجات دهیم، ابتدا باید (رژیم) اسرائیل را از دست نتانیاهو با سرنگونی کابینه او نجات دهیم. این خانواده‌ها در ادامه با تاکید بر ادامه تظاهرات‌ها تا آزادی اسرای خود در غزه، از صهیونیست‌ها خواستند برای اعتراض به خیابان‌ها بیایند. در همین رابطه رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که هزاران نفر از معترضان صهیونیست (شنبه) مقابل منزل نتانیاهو در شهر قیساریه واقع در حد فاصل شهرهای تل آویو و حیفا تظاهرات کردند و خواستار استعفای او شدند.

منبع:ایرنا

اوکراین به پیشروی روس ها اعتراف کرد

سی‌ان‌ان با استناد بر اطلاعات منابع و مقام‌های اوکراینی از ۲ حمله برون‌مرزی نیروهای روسیه در شمال اوکراین و پیش‌روی پنج کیلومتری این نیروها خبر داد. این شبکه خبری به نقل از یک منبع نظامی اوکراینی افزود: در اولین تحول، سربازان روسیه دست کم تا یک کیلومتر در شهر «ووچانسک» (Vovchansk) در خارکیف نفوذ کرده اند.این منبع اظهار داشت: هدف از این حمله ورود به این شهر تا عمق ۱۰ کیلومتری و ایجاد منطقه حائل در مرز برای حفظ امنیت خاک روسیه در جنگ است.

منبع:ایرنا

الهلال قهرمان لیگ شد

تیم فوتبال الهلال در هفته سی و یکم لیگ عربستان مقابل الحزم به پیروزی ۴-۱ دست یافت تا در فاصله سه هفته به پایان لیگ، قهرمانی خود را مسجل کند.الهلال در فصل جاری لیگ عربستان در ۳۱ بازی، ۲۹ پیروزی و ۲ تساوی کسب کرده و هیچ شکستی نداشته است. آن‌ها ۹۵ گل زده اند و تنها ۲۰ گل دریافت کرده اند تا بهترین خط حمله و خط دفاعی لیگ را در اختیار داشته باشند.در حالی الهلال برای نوزدهمین بار قهرمان لیگ عربستان شد که اختلاف فاحشی با رده دوم بیشترین جام در تاریخ این لیگ دارد. پس از الهلال، الاتحاد و النصر با ۹ قهرمانی، بیشترین تعداد قهرمانی را در لیگ عربستان به نام خود ثبت کرده اند.

منبع: خبرنگاران جوان

سیل برزیل ۱۳۶ قربانی برجای گذاشت

گزارش‌ها حاکی از آن است که سیل ویرانگر برزیل تاکنون جان دست کم ۱۳۶ نفر را گرفته و ۱۴۱ نفر همچنان مفقود هستند.به گزارش آسوشیتدپرس، این سیل که در جنوبی‌ترین ایالت برزیل به وقوع پیوسته، تقریبا ۳۴۰ هزار نفر را مجبور به تخلیه منازل خود کرده است. بر اساس پیش‌بینی‌ها وضعیت رو به وخامت است و انتظار بارش‌های شدیدتری در ایالت «ریو گرانده جنوبی» می‌رود. مقامات محلی می‌گویند ممکن است امروز و فردا بیش از ۱۵ سانتی‌متر باران ببارد که سیل را تشدید خواهد کرد.

منبع: خبرنگاران جوان

آستارا لرزید

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵ ریشتر ساعت ۱۶:۵۱ دقیقه عصر شنبه مرز آذربایجان، دریای خزر و شهرستان مرزی آستارا را لرزاند.این زلزله به طول جغرافیایی ۴۸.۸۶ و عرض جغرافیایی ۳۸.۸۸ رخ داده است.عمق این زمین لرزه در ۲۶ کیلومتری زمین بوده است.

منبع: خبرنگاران جوان

بوکسورهای ایران عازم قزاقستان شدند

ادامه برنامه‌های آماده‌سازی متعددی که فدراسیون بوکس برای تیم ملی در نظر گرفته است، تیم کشورمان ظهر امروز شنبه راهی قزاقستان شد تا در تورنمنت آستانه حضور یابد. این رقابت‌ها از روز دوشنبه آغاز به کار خواهد کرد. دانیال شه‌بخش، علی حبیبی‌نژاد، کسری طهماسبی، میثم قشلاقی، علی فتحی و روزبه صفری؛ ترکیب تیم ایران را در این تورنمنت تشکیل می‌دهند. فونتانا (سرمربی) و فونتس (مربی) نیز هدایت نفرات اعزامی را بر عهده دارند.بوکسورهای کشورمان برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک پاریس که از چهارم خردادماه در بانکوک تایلند برگزار می‌شود، خود را آماده می‌کنند.

منبع: خبرنگاران جوان

قربانیان حمله انتحاری گوما به ۳۵ تن رسید

اریک بوانپووا یکی از مقامات شهر گوما واقع در جمهوری کنگو در سخنانی اعلام کرد: تعداد کشته شدگان در حمله انتحاری (بمب‌گذاری) در ۲ اردوگاه پناهجویان -در ۸ ماه می- به ۳۵ نفر افزایش یافت.بر اساس اعلام این رسانه، در میان کشته شدگان حادثه مذکور زنان و کودکان نیز به چشم می‌خورند.این در حالیست که تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

منبع:مهر

ارز حجاج آماده شد

ارز مسافرتی برای زائران حج تمتع از ۲۳ اردیبهشت‌ماه تا سقف ۵۰۰ دلار در ۲۶۰ شعبه منتخب بانک ملی سراسر کشور عرضه می‌شود.سقف فروش ارز برای هر زائر ۵ سال به بالا به مبلغ حداکثر ۵۰۰ دلار است که از طریق سامانه «بله» بانک ملی و همچنین با حضور در شعب منتخب بانک میسر می‌شود.بنا بر اعلام بانک مرکزی پرداخت ارز به زائران حج تمتع امسال، محدودیتی بابت تأمین ارز در همان سال (ابتدا تا انتهای سال شمسی) برای دریافت ارز مسافرتی ایجاد نمی‌کند.فروش ارز مسافرتی به صورت غیرحضوری صرفاً در پیام رسان «بله» و حضوری در شعب ارزی منتخب از ۲۳ اردیبهشت امکان پذیر خواهد بود.

منبع:مهر

خودنویس از کار افتاد

مهدی ساسانی مدیر سامانه خودنویس، گفت: شنبه ۲۲ اردیبهشت به‌دلیل به‌روزرسانی سامانه املاک و اسکان، امکان ثبت قراردادهای مسکونی در سامانه خودنویس میسر نیست.وی از کاربران خواست ثبت قراردادهای مسکونی خود را در سامانه خودنویس به روزهای بعد موکول کنند.سامانه خودنویس برای ثبت قراردادهای اجاره مسکن رونمایی شد و قرار است طی هفته‌های آینده امکان ثبت قراردادهای خرید و فروش در این سامانه فراهم شود.

منبع:تسنیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha