پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
کد خبر: 1156353
۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
کارگاه سلامت

حوزه/ کارگاه سلامت و بهداشت با هدف تغییر زندگی و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی در مدرسه علمیه فاطمیه محلات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به همت معاونت فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه محلات کارگاه سلامت و بهداشت، امروز با حضور خانم آسیه زیدی کارشناس طب اسلامی و با هدف تغییر زندگی و تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی در نمازخانه این مدرسه علمیه برگزار گردید.

خانم زیدی گفت: دیگر زمان جنگ های تن به تن و نظامی گذشته و سال های بسیاری است که ما شاهد وقوع جنگ نرم در بین جوامع می باشیم.

وی گفت :جنگ نرم علاوه بر جنگ رسانه، شامل جنگ غذا هم می باشد که با تبلیغات گسترده باعث شده تا سبک غذایی ما تغییر کند.رواج استفاده از غذاهای صنعتی و کارخانه ای با مواد نگه دارنده بسیار مضر که خود عامل بسیاری از بیماری ها از جمله سرطان های وخیم شده است.

زیدی تصریح کرد: عادت ما به این نوع از سبک غذایی با گرفتن یک الگوی سالم و تغییر آن موجب می شود تا ما به اصل خود بازگردیم و مقدمه این کار از آشپزخانه ما شروع می شود:تغییر در آب،نمک،روغن،ظروف و حذف غذاهای کارخانه ای.

وی افزود : سه قوه رئیسه در بدن ما حاکم می باشد:مغز،قلب و کبد ،غذای اصلی مغز به عنوان فرمانده بدن آب می باشد در طب ایرانی –اسلامی بهترین آب مصرفی برای بدن آب جوشیده خنک می باشد.

کارشناس طب اسلامی خاطر نشان ساخت: غذای اصلی قلب برای پمپاژ بهتر خون در آن و خون رسانی به کل بدن روغن می باشد،بهترین روغن مصرفی برای بدن؛روغن دنبه،روغن حیوانی و یا شحم گاو می باشد.

زیدی ادامه داد:کبد باید همیشه در حالت خنکی به سر ببرد تا دمای بدن را به حالت نرمال برساند هیچگاه نباید تغذیه ای را در سبک زندگی خود داشته باشیم که کبد ما را چرب و یا داغ کند،غذای اصلی کبد برای فعالیت مطلوب در سیستم بدن نمک می باشد و بهترین نمک مصرفی نمک دریا می باشد.

برگزاری کارگاه سلامت و بهداشت در محلات

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha