چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر/ جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام حسن زاده گفت: اسلام در مقابل این سختی ها یک کلید مهم به ما داده و آن استقامت است.کلید مقاومت و ایستادگی است و اساسا خداوند برای انسان روحیه و گرایش هایی قرار داده تا او بتواند در مقابل مشکلات استقامت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام محمدباقر حسن زاده امروز در جلسه اخلاق طلاب مدرسه علمیه الزهرا (س) ارومیه که در حسینیه این مدرسه علمیه برگزار شد، اظهار داشت: انسان ها باید با تمام توان در مسیر علم تلاش کنند و طلبگی دو بال علم و عمل دارد که باید باهم همراه شود.

وی ادامه داد: مسیر بندگی سختی هایی دارد. برخی از مسیرها دیربازده است و قدم گذاشتن در راه طلبگی، در واقع قدم گذاشتن در مسیر انبیای الهی است.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه با بیان این که ما آن گونه که باید خدا را نشناختیم و حق معرفتش را به جا نیاوردیم، گفت: انبیاء برای این که بتوانند بشر را به خدا متصل کنند و آن ها را بنده الهی بکنند سختی های زیادی را تحمل کردند و پیامبر تا زمانی که به مسیر تبلیغ وارد نشده بود به عنوان امین شناخته می شد اما بعد از رسالت و ورود به جامعه و برافراشتن علم توحید، دشمنی ها با ایشان شروع شد، به طوری که در وطن خود سنگبارانش می کردند.

وی تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن، انسان را خدای متعال در سختی ها آفریده است و او را آزمود و مطالعه زندگی ورزشکاران و پرهیزهای آنان و برنامه های سخت شان برای یک ورزش و یک رکورد، به ما این نکته را می رساند که برای رسیدن به اوج قله هدف باید از خیلی چیزهایی که نفسمان میخواهد بگذریم.

حجت الاسلام حسن زاده افزود: اسلام در مقابل این سختی ها یک کلید مهم به ما داده و آن استقامت است.کلید مقاومت و ایستادگی است و اساسا خداوند برای انسان روحیه و گرایش هایی قرار داده تا او بتواند در مقابل مشکلات استقامت کند.

وی یادآور شد: انسان بعد از عمری تلاش ممکن است در نقطه هایی کم بیاورد و این یک امر طبیعی است اما نباید انسان ویران شود.بعد از یک ماه عبادت و برنامه سخت ماه رمضان ، رهایی نفس طبیعی است. طبیعی است که یک مقدار نفس بخواهد آزادتر باشد چون زمان نفوذ شیطان است. شیطان وارد عمل می شود و بندگان خدا را می ترساند که دیدی داری سست میشوی و ماه رمضان نتوانست تو را نگه دارد.؟

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه ادامه داد: خدای متعال در برابر وسوسه های شیطان و شیاطین به ما تاکید می کند که فریب این ترس و وحشت ها را نخورید وفقط از من بترسید و این ایمان است که در انسان آرامش خاطر ایجاد می کند و انسان اگر در مسیر بندگی قدم بردار، هر کجا کم بیاورد خدا دستش را می گیرد.

وی افزود: هر کس وارد جامعه و فضای توحیدی شود، دچار مشکلاتی می شود. بین عمل صالح و خواسته ها و تنگناهای درونی، تضاد و فاصله وجود دارد و این تضاد ها انسان را به تنگ می آورد و خداوندمتعال به پیامبر(ص) می فرماید؛ ما سینه تو را می گشاییم و شرح صدر می دهیم.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به لزوم تفکر قرآنی اشاره کرد و گفت: باید آیات قرآن را با زندگی خودمان و عملمان تطبیق دهیم و این تفکر است که برتر از ۷۰ سال عبادت است و موانع درونی، همان تضادهای درونی انسان هاست و در این شرایط باید استقامت کرد.

وی تاکید کرد: آن چیز هایی که جامعه به ما تزریق کرده تبدیل به رفتار های ما می شود. جبرهای اجتماعی مثل تشریفات اقساطی و چشم و هم چشمی، انسانهایی را که ایمانشان ضعیف است را ویران می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه اضافه کرد: باید مبنای ما در مشکلات تحلیل باشد یعنی باید آن را ریشه یابی کنیم. اگر قابل حل بود، حل میکنیم اگر نه، با آن کنار می آییم. معنای استقامت همین است.

وی افزود: رفیق خوب آن است که انسان را در مسیر بندگی رشد دهد و در مسیر بندگی از سرزنش ها نباید ترسید و خوف های اجتماعی استقامت انسان را پایین می آورد.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه به برخی شئون خود ساخته که مانع مسیر بندگی هستند، اشاره کرد و گفت: نباید خیلی برای خودمان شان قائل شویم. این شأن های ساختگی مارا بیچاره کرده است. مخصوصا کسانی که در درونشان شأن های مدیریت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha