سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ |۲۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 28, 2024
نشس

حوزه/ دبیر اجرایی همایش کتاب سال حکومت اسلامی گفت: اختتامیه پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در روز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۹ در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین امین نژاد عابدی نژاد در نشست خبری همایش کتاب سال حکومت اسلامی که امروز 25 اردیبهشت در دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، عنوان کرد: کتاب سال حکومت اسلامی در سه محور اساسی فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی فعالیت می کند.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره آثار سال ۱۴۰۱ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته است، گفت: کلید حل مشکلات کشور و نیروی پیشران جامعه برای تحقق عدالت و پیشرفت اسلامی تمرکز بر سیاست ها و راهبردهای اساسی اداره کشور است که باید با همت علما و فضلا این راهبردها و اندیشه های تولید شود و در اختیار مجریان قرار بگیرد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای اینکه به جامعه الگو و جامعه مطلوب اسلامی دست یابیم باید تفکر اصیل پیشرو داشته باشیم، اضافه کرد: اگر بخواهیم گرفتار تقلید از الگوهای غربی شویم که با فرهنگ اسلامی و انسانی ما سازگاری ندارد نمی توانیم ارزش‌های اسلامی را پیاده کنیم و به اهداف انقلاب برسیم.

وی با اشاره به اینکه سه محور فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی این هدف را دنبال می‌کند، تصریح کرد: در فقه حکومتی به دنبال تولید نرم افزار اداری هستیم؛ یعنی نظام اجتماعی مطلوب در ابعاد متنوع خودش چگونه نظامی است و چگونه باید وضعیت فعلی به سمت یک وضعیت مطلوب تحول پیدا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عابدی نژاد ادامه داد: بازار اسلامی، بانک اسلامی، نهادهای مالی اسلامی، دولت اسلامی و... مفاهیمی هستند که باید به صورت جدی به آن پرداخت تا زمینه تحول در ابعاد مختلف نظام اجتماعی فراهم شود.

وی افزود: باید برای تحقق شعارها و اهداف مان و مشکلات جامعه به لحاظ علمی و تئوریک طرح های مناسبی داشته باشیم و پشتیبانی و تحقیقات متناسب صورت بگیرد.

قائم مقام مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: امروزه اتصال به تحقیقات اسلامی به بدنه اجرایی دولت یعنی مجلس، قوه اجرایی و قوه قضاییه ضروری است.

وی با تاکید بر اینکه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی ما است، یادآور شد: مهم ترین ماموریت انقلاب اسلامی صیانت از حقوق عامه است و انقلاب برای احقاق حق و ابطال باطل به وجود آمد به همین خاطر باید در زمینه کار کرد موانع را شناسایی کرد.

بیگی، دبیر اجرایی همایش کتاب سال حکومت اسلامی عنوان کرد: در این دوره از همایش ۲۱۰ اثر در سه محور فقه حکومتی، اندیشه سیاسی و حقوق عمومی به دبیرخانه رسیده است که از آثار برگزیده در روز اختتامیه تقدیر می‌شود.

وی اظهار کرد: اختتامیه پنجمین همایش کتاب سال حکومت اسلامی در روز پنجشنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، ساعت ۹ در سالن همایش مدرسه عالی دارالشفاء برگزار می‌شود.

بیگی با بیان اینکه در این اختتامیه پیام آیت الله جنتی قرائت خواهد شد، اضافه کرد: ارائه گزارشی از روند همایش توسط امین رضا عابدی نژاد دبیر علمی همایش، سخنرانی آیت الله بوشهری رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری، سخنرانی آیت الله محسن اراکی رئیس مرکز تحقیقات علمی حکومت اسلامی و سخنران آیت الله کعبی عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری از دیگر بخش‌های این اختتامیه است.

دبیر اجرایی همایش کتاب سال حکومت اسلامی با بیان اینکه از آثار در دوبخش فضلا و محققین و بخش خبرگان تقدیر می‌شود، گفت: پنج اثر برای بخش محققین و فضلا و سه اثر مربوط به خبرگان است.

وی یادآور شد: در روز اختتامیه از هشت اثر برگزیده (پنج کتاب و سه پایان‌نامه) تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha