چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
میز گفت‌وگوی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)

حوزه/ همزمان با سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، دفتر نشر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حدود ۵۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های فقهی، اصولی، قرآن، تفسیر، حدیث، تاریخ و کلام در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

حجت‌الاسلام اکبری شاهرودی مدیر دفتر نشر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از استقبال اساتید و پژوهشگران و محققان حوزوی و دانشگاهی و مردم علاقه‌مند به کتاب و آثار دینی از غرفه این مرکز در سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.

مدیر دفتر نشر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) ادامه داد: امسال حضور فعال تر و متفاوت‌تری را در نمایشگاه داریم. از اولین ساعات نمایشگاه استقبال خوب اساتید و پژوهشگران دانشگاهی و حوزوی و جوانان علاقه‌مند به مسائل دینی و چالش‌های مذهبی در غرفه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در سالن ناشران عمومی، راهروی ۲۰، غرفه ۴۶۲ را شاهد بوده و میزبان این عزیزان هستیم. بحمدالله تاکنون توانسته‌ایم با قریب به ۵۰۰ عنوان کتاب در زمینه‌های مختلف قرآنی، فقهی، تفسیری، حدیثی، رجالی، تاریخی و کلامی در این نمایشگاه حاضر شویم.

وی با اشاره به میز گفت‌وگو توضیح داد: امسال میز گفت و گوی صمیمانه با جوانان عزیز را در غرفه آماده کرده‌ایم و با عنایات اهل بیت(ع) با استقبال روبرو شده است. جوانانی که به غرفه مراجعه می‌کنند پرسش‌های زیادی در زمینه مسائل روز جامعه، کلام، سیاست، تاریخ و مسائل اقتصادی دارند و بحمدالله کارشناسان از گروه‌های مختلف پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) هر روزه در غرفه حاضر بوده و پاسخگوی سوالات آنها هستند.

اکبری شاهرودی در ادامه افزود: مسئولانی مانند سردار فدوی، جانشین فرمانده کل سپاه؛ دکتر احمدوند، ریاست نمایشگاه کتاب؛ حجت‌الاسلام والمسلمین فرزانه از حوزه علمیه خراسان رضوی و بسیاری دیگر از مسئولان حوزوی و دانشگاهی و مخصوصاً اساتید دانشگاه تهران از غرفه بازدید داشتند. آنها در جریان فعالیت‌ها و برنامه‌های این مرکز قرار گرفته و از مباحث مطرح در این مرکز استقبال کرده و آمادگی خود را برای همکاری با مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اعلام نمودند.

مدیر دفتر نشر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: امسال علاوه بر ارائه آثار پژوهشگران و اساتید مرکز و ایجاد میز گفت‌وگوی صمیمانه با جوانان، نشست‌هایی هم داریم از جمله نشستی که با معرفی کتاب روایات فقه پزشکی برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت. برنامه دیگر نمایشگاه، رو نمایی از آثاری است که در همین ایام برگزاری نمایشگاه به چاپ رسیده و روانه بازار نشر گردیده است از جمله کتاب استصحاب که در ۵ جلد تقریرات درس خارج اصول آیت‌الله محمد جواد لنکرانی است. کتاب دیگر آیات الحکومه است که حاصل درس‌های خارج فقه رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در چهارشنبه هاست. کتاب دیگر موسوعة تطبیقات القواعد الفقهیة، قاعده قرعه است که توسط حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی به رشته تحریر درآمده است. کتاب دیگر مسند جابر بن یزید جعفی کوفی است که در بیش از ۶۰۰ صفحه روانه بازار گردیده است. این کتاب روایات جابر بن یزید جعفی کوفی از اصحاب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) را گردآوری و به نحوی زیبا و جذاب تبویب کرده است.

اکبری شاهرودی در پایان با دعوت از علاقه‌مندان عنوان می‌کند: از علاقه‌مندان به فقه و عقاید و کلام و تاریخ و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی، جوانان عزیز دعوت می‌کنیم چنانچه در مسائل مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و... سؤال، شبهه یا پرسشی دارند با حضور در غرفه مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در راهروی ۲۰ سالن ناشران عمومی، از آثار و تالیفات اساتید و پژوهشگران این مرکز اطلاع پیدا کرده و در گفت‌وگوهای صمیمانه این مطالب و مباحث را با کارشناسان در میان بگذارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha