چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
رئیس قوه قضاییه در جمع قضات

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با تاکید بر اینکه تحقق و گسترش عدالت تنها بر عهده قوه قضاییه نیست، افزود: اما ما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداریم و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسو ج حجت الاسلام والمسلمین غلام حسین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه بعد از شرکت و سخنرانی در اجلاسیه شهدای روحانی بلافاصله در دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: امروز در زمینه تحقق ارزش‌های اسلامی در جامعه دستگاه‌های مختلفی از جمله حوزه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهادهای تبلیغاتی، دارای وظیفه و مسئولیت هستند و ما نیز به عنوان قوه قضاییه می‌توانیم با حمایت از اقداماتی که در کف خیابان صورت می‌گیرد، گام‌های موثری را در این راستا برداریم.

رئیس ادلیه با تاکید بر اینکه تحقق و گسترش عدالت تنها بر عهده قوه قضاییه نیست، افزود: اما ما می‌توانیم گام‌های مهمی را در این راستا برداریم و از کار مردم گره‌گشایی کنیم.

وی با بیان اینکه لازم است ترتیبی اتخاذ شود که مقوله حل اختلاف ، منحصر به اقدامات شورای حل اختلاف نشود؛خاطرنشان کرد: ما باید موضوع «حل اختلاف» را به متن مردم، مجالس، آموزش و پرورش و موارد دیگر ببریم البته بنده به مسئولان ذی‌ربط در قوه قضاییه نیز تاکید کرده‌ام که استخدام‌های مربوط به شوراهای حل اختلاف در اسرع وقت انجام شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای بیان کرد: امروز در زمینه تحقق ارزش‌های اسلامی در جامعه دستگاه‌های مختلفی از جمله حوزه‌ها، آموزش و پرورش، وزارت علوم و نهادهای تبلیغاتی، دارای وظیفه و مسئولیت هستند و ما نیز به عنوان قوه قضاییه می‌توانیم با حمایت از اقداماتی که در کف خیابان صورت می‌گیرد، گام‌های موثری را در این راستا برداریم.

وی از مسئولان و کارکنان قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد خواست که سازوکارهای پیشنهادی خود را برای کاهش ورودی پرونده به قوه قضاییه ارائه دهند.

پیش از سخنان رئیس قوه قضاییه، «افراسیاب» رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به ارائه گزارشی پیرامون میزان موجودی و نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در مراکز و مراجع قضایی این استان پرداخت.

همچنین در این جلسه نمایندگان قضات، کارکنان اداری و شوراهای حل اختلاف استان کهگیلویه و بویراحمد به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha