چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ |۲۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 29, 2024
تصاویر / شورای تبلیغ همدان

حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عزت‌زمانی با بیان اینکه شاه کلید سند تحول مساجد، حوزه‌های علمیه هستند، گفت: تربیت امام تراز و توانمند به وسیله حوزه‌های علمیه انجام می‌شود و این یکی از بزرگترین و مهم‌ترین فعالیت‌هاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام و المسلمین رضا عزت‌زمانی معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی امروز در شورای تبلیغ استان همدان، با اشاره به اینکه همدان از قدیم در بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی الگو بوده است، اظهار داشت: سازمان تبلیغات با استفاده از ظرفیت‌های موجود و مردمی اقدام به میدان داری در عرصه فرهنگی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پس از جشن غدیر سال گذشته رهبر معظم انقلاب از این کار تقدیر کردند، گفت: مقام معظم رهبری بر لزوم حفظ و تقویت این دستاورد تأکید داشتند و لذا مجموعه سازمان تبلیغات تمام تلاش خود را در این مسیر به کار گرفته است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، با بیان اینکه در این مراسم ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی برای حرکت و دستیابی به یک هدف مشخص با یکدیگر منسجم شده بودند، یادآور شد: در این جشن به خوبی از ظرفیت مردمی استفاده شد به نحوی که می‌توان گفت کمتر از ۱۰ درصد از ظرفیت‌های حاکمیتی در آن ورود کردند.

وی با تأکید بر اینکه هدف ما آن است که مردم به معنای واقعی حس کنند برنامه‌ها متعلق به خودشان است، ابراز کرد: جدی گرفتن مسئله رسانه و مسئله تبلیغ از اولویت‌های دیگر سازمان تبلیغات است.

حجت الاسلام و المسلمین عزت‌زمانی، با اشاره به اینکه در برگزاری برنامه‌های مختلف اول آن را از منظر رسانه بررسی می‌کنیم، خاطرنشان کرد: توجه به رسانه و تصویرسازی از وقایع یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه موضوع هنر نیز در کنار رسانه مورد توجه قرار گرفته است، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت رسانه و هنر، در تلاش برای تحقق این فرمایش حضرت آقا هستیم.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، با اشاره به اینکه گاهی از موارد انفعال جریان باطل در برابر جریان رسانه‌ای انقلابی را مشاهده می‌کنیم، اظهار کرد: برخی از اقدامات و فعالیت‌ها به صورت هم‌افزایی و دورهمی برگزار می‌شود که موفقیت‌های در این راه نیز به برکت همین در کنار هم نشستن‌هاست.

وی با اشاره به اهمیت مسئله تبلیغ و استفاده از ظرفیت‌های میدان، خاطرنشان کرد: در رابطه با فعالیت‌های مربوط به مسجد باور ما این است که مسجد محور حکمرانی است و مدعی هستیم در شرایط موجود، مسجد تنها راه نجات نظام‌های حکمرانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عزت‌زمانی، با اشاره به نقش امام جماعت در محلات و کاهش مشکلات و آسیب‌ها، ابراز کرد: سال‌های گذشته فرمانده انتظامی کل کشور در نامه‌ای به ریاست سازمان تبلیغات اسلامی کشور از اقدامات و تلاش‌های روحانی مستقر در یک روستا که توانسته بود با فعالیت خود آسیب‌ها و مشکلات امنیتی آن منطقه را کاهش دهد، تقدیر کرده بود و این نقش مهم روحانیت و تبلیغ را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه شاه کلید سند تحول مساجد، حوزه‌های علمیه هستند، گفت: تربیت امام تراز و توانمند به وسیله حوزه‌های علمیه انجام می‌شود و این یکی از بزرگترین و مهم‌ترین فعالیت‌هاست.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، به اولویت‌های قرآنی و طرح زندگی با آیه‌ها که توسط سازمان تبلیغات در کشور اجرا شد اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب سال‌ها در رابطه با انس با قرآن در جامعه تأکید داشتند و لذا امسال تمام مجموعه‌های موثر وارد کار شدند تا این مهم نیز محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: بنابر آمارهای موجود نزدیک به ۴۵ میلیون نفر پیام این آیات را دیده‌اند، ۳۵ میلیون نفر در سطوح مختلف با آن ارتباط داشته‌اند و ۱۰ میلیون نفر نیز در فرایند قرآنی مشارکت داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عزت‌زمانی، با اشاره به نقش مهم بانوان، اظهار کرد: بانوان و نوجوانان در رأس اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی می‌باشند و در بسیاری از برنامه‌ها این مهم دیده شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha