جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نمایشگاه و کارگاه آموزش «هنر هندسی اسلامی» و « خوشنویسی عربی برای مبتدیان»

حوزه/ در ۵۵امین کنوانسیون سالانه «جامعه اسلامی آمریکای شمالی» نمایشگاه و کارگاه «هنر هندسی اسلامی» در مرکز کنوانسیون جورج براون در تگزاس با معرفی ویژگی های منحصر به فرد این هنر اسلامی برگزار می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در 55امین کنوانسیون سالانه «جامعه اسلامی آمریکای شمالی» نمایشگاه و کارگاه «هنر هندسی اسلامی» روز یکشنبه 2 سپتامبر 2018  در مرکز کنوانسیون جورج براون واقع در  شهر هیوستون در ایالت تگزاس آمریکا برگزار می شود.

در این کارگاه هنری دانش پژوهان اشکال هندسی ساده را به طرح های پیچیده تر الهام گرفته از سنت غنی هنر اسلامی تبدیل خواهند کرد. سپس با استفاده از رنگ آمیزی بر روی بوم آثار هنری شان را تکمیل خواهند نمود. هر جلسه کارگاه آموزشی 1 ساعت به طول می انجامد.

هنر هندسی اسلامی

«هنر هندسی اسلامی» به استفاده از طرح های هندسی پیچیده در نمای ساختمان ها، سرامیک ها و  دیگر آثار هنری شناخته شده می باشد. مسلمانان طراحی هندسی را از دانشمندان یونانی یاد گرفته و این هنر را با ایجاد طرح های زیبای مبتنی بر ارتباط نقاط، خطوط و زوایای متعدد توسعه داده اند. دنیای طبیعت اغلب الگوهای زیبای ریاضی را دنبال می کند که الهام بخش هنرمندان مسلمان برای کشف این ارتباطات هستند.

انتخاب رنگ و سایه پردازی درست از نکات مهم این نوع طراحی این محسوب می شوند.

خوشنویسی اسلامی برای مبتدیان:

از دیگر برنامه ها به مناسبت 55 امین سالگرد «جامعه اسلامی آمریکای شمالی»، کارگاه آموزشی «خط زبان عربی» با عنوان « خوشنویسی اسلامی برای مبتدیان» در ۱ سپتامبر در همان مکان می باشد. دانش پژوهان سنین 12 به بالا می توانند در این کلاس ها شرکت داشته باشند. این کارگاه های آموزشی شامل: معرفی کوتاهی از تاریخ خوشنویسی عربی، سبک های متعدد و نقش آن در هنر اسلامی محسوب می شود.

مبانی ابتدایی شامل نوع قلم مورد استفاده، نحوه نگه داشتن یک قلم، استفاده از زاویه و غیره است. دانش آموزان با استفاده از تکنیک نقاط رمبوسی، با استفاده از یک قلم نوشتن نامه های عربی را یاد می گیرند. دانش آموزان یاد می گیرند که چگونه حروف را ترکیب کرده و دعاها و عبارات مرسومی چون علم، رب، الله، بسم الله و الرحمن و غیره را به نگارش درآورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha