پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه ایلام

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین لطفی با تاکید بر این که مشکلات کشور به‌صورت شفاف و به‌دوراز تناقض‌گویی و متهم کردن یکدیگر به اطلاع مردم رسانده شود، گفت: نمایندگان ملت باید جوابگو باشند، نهاد یا مسئولی که مانع نظارت مجلس در مسئله ارز و سکه شد را به موکلین خود معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمد نقی لطفی، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ایلام، بابیان این که ساخت جنگنده‌ کوثر نماد مدیریت جهادی و خودباوری است، تصریح کرد: جوانانی که توانستند جت بمب‌افکن کوثر را با تکیه‌بر توان و تجهیزات بومی تولید کنند حتماً توانایی حل مشکلات اقتصادی را نیز دارند.

امام‌جمعه ایلام، افزود: وقتی با تمام مشکلات اقتصادی و تحریم‌‌های وسیع و ظالمانه دشمنان، جت جنگنده و موشک‌های دوربرد بسازیم و دانش هسته‌ای و پزشکی هم پیشرفت داشته باشیم، چرا باید در مسائل اقتصادی این‌همه مشکلات داریم.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی خاطرنشان کرد: در اوج مشکلات اقتصادی هزاران دانشمند و نخبه اقتصادی از دانشگاه‌های کشور نامه نوشتند و پیشنهادهای راهگشا و سازنده برای برون‌رفت از مشکلات مطرح کردند، اما ظاهراً در تیم اقتصادی دولت گوش شنوایی نبود که نظرات و پیشنهاد‌ها را بشنود.

خطیب نماز جمعه ایلام تصریح کرد: اگر تمام امکانات داخلی برای حل مشکلات اقتصادی فراهم شود، ولی مدیریتی توانمند و انقلابی و جهادی وارد میدان نشود، بدون تردید مشکلات همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

وی، در ادامه به سوءمدیریت در بازار سکه و ارز اشاره کرد و با تاکید بر اینکه مجلس باید از وظیفه نظارتی خود بیشتر بهره بگیرد، خاطرنشان کرد: چرا مجلس شورای اسلامی در جریان توزیع میلیاردها دلار توسط بانک مرکزی از وظیفه نظارتی خود استفاده نکرد. بانک مرکزی با مجوز کدام نهاد قانونی منابع ارزی کشور را این گونه در اختیار سوداگران و اخلالگران اقتصادی قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ادامه داد: از نمایندگان مجلس در خانه ملت سؤال می‌کنیم و قطعاً یکی از مطالبات اصلی موکلین شما این است چرا منابع ارزی و طلای کشور در عرض چند ماه به این وضعیت افتاد؟، چرا اوضاع اقتصادی کشور به چنین وضعی کشانیده شد نمایندگان ملت باید جوابگو باشند، نهاد یا مسئولی که مانع نظارت مجلس در مسئله ارز شد را به موکلین خود معرفی کنند، مشکلات کشور به‌صورت شفاف و به‌دوراز تناقض‌گویی و متهم کردن یکدیگر به اطلاع مردم رسانده شود.

وی، در ادامه با اشاره به اینکه شعار اگر برجام نبود کشور درگیر جنگ می‌شد، توجیهی برای عقب‌نشینی بود، بیان کرد: شعار اگر برجام نبود کشور درگیر جنگ می‌شد یک شعار انحرافی و توجیهی برای عقب‌نشینی از اصول و عبور از خطوط قرمز و امتیازدهی به طرف‌های غربی در مذاکرات هسته‌ای بود.

وی، بیان کرد: بی‌اعتمادی به آمریکا و تأکید بر توان داخلی راهبرد مقام معظم رهبری در روابط بین‌المللی است و معظم له در همه‌سال‌ها بر آن تأکید فرمودند و اکنون صحت آن برای همه ثابت‌ شده است، موضوعی که برخی مسئولان در جریان مذاکرات هسته‌ای باور چندانی به آن نداشتند، اما اکنون برای آنان نیز ملموس شده است.

امام‌جمعه ایلام،خاطرنشان کرد: معظم له در سال 92 در اجتماع عظیم زائران حرم رضوی فرمودند آمریکایی‌ها مدتی است از طرق گوناگون پیام می‌دهند که خواهان مذاکره جداگانه با ایران در خصوص موضوع هسته‌ای هستند، اما من بر اساس تجربه‌های گذشته به چنین گفت‌وگوهایی خوش‌بین نیستم

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه بدحجابی در جامعه نگران‌ کننده است، گفت: بدحجابی در شهر ایلام ازجمله مناطق تفریحی و پارک‌ها نگران‌ کننده است، اکنون برخی از دختران و زنان با سر برهنه در داخل خودروها در انظار حضور می‌یابند و این موضوع سبب نگرانی مردم متدین و دین‌دار شده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام، یادآور شد: دستگاه های انتظامی و امنیتی و ستادهای امربه‌معروف و نهی از منکر به وظایف قانونی خود عمل کنند و اگر امروز این وضع جلوگیری نشود، فردا دیر است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی، در پایان با گرامی داشت هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر، گفت: مسئولان دولتی در هفته دولت خدمات دولت را در عرصه مختلف به اطلاع مردم برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha