شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
قف

مدیر حوزه های علمیه بر ارتقای روابط حوزه با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد و گفت: روابط این دو نهاد در گذشته مطلوب نبوده است و در دوره جدید باید بهتر شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، پیش از ظهر امروز در دیدار دبیر و اعضای شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، در سخنانی بر رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور تاکید کرد و گفت: در نشست های مشترک بین معاونت بین الملل حوزه با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، راهکارهی همکاری و تعامل و مسائل جزئی به طور دقیق بررسی صورت گیرد.

وی با اشاره به این که در گذشته رابطه حوزه های علمیه با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور مطلوب نبوده است، ابراز داشت: در جلسه شورای عالی ایرانیان بر نگاه مثبت در خصوص ارتباط با حوزه های علمیه تاکید شود.

مدیر حوزه های علمیه با بیان این که پیشنهادات مکتوب مدیریت حوزه در جلسه شورای عالی ایرانیان خارج از کشور جهت تصویب مطرح شود، گفت: امیدواریم در آینده ارتباط و تعامل نزدیکی بین معاونت بین الملل حوزه با شورای عالی ایرانیان خارج از کشور در راستای اجرای رسالت حوزه ها در عرصه بین الملل شکل بگیرد.

*بدون کمک حوزه توفیقی حاصل نمی شود

دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور نیز در این نشست گفت: بدون ایفای نقش حوزه های علمیه هیچ نهاد و ارگانی نمی تواند به طور مستقل به توفیقاتی به ویژه در زمینه مسائل فرهنگی و مذهبی دست یابد.

سید جواد قوام شهیدی، با اشاره به این که شورای عالی ایرانیان در طی سال های گذشته به وظایف خود به خوبی عمل نکرده است، گفت: این مسئله موجب سنگینی آثار شورا شده است.

دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر این که فلسفه تاسیس این شورا از منطق صحیحی برخوردار بوده است، تصریح کرد: امکان حذف این شورا وجود ندارد، اگر چه نیاز به اصلاحاتی دارد.

شهیدی با بیان این که 5 میلیون جمعیت ایرانی در خارج از کشور زندگی می کنند، گفت: ارزش ایرانیان خارج از کشور بسیار زیاد است، چرا که آن ها در عرصه مادی، تکنولوژی، نخبگی و ... موفق هستند.

وی با اشاره به این که ایرانیان خارج از کشور سرمایه های عظیمی هستند که باید تحت وحدت و انسجام قرار بگیرند، ابراز داشت: ایرانیان ساکن خارج ظرفیت بزرگی برای توسعه و اعتلای کشور به ویژه در راستای بهبود وضعیت اقتصادی هستند.

دبیر شورای عالی ایرانیان خارج از کشور با اشاره به تشکیل کارگروه هایی در این شورا، گفت: کارگروه دین و اندیشه باید در این شورا فعالیت داشته باشد و خوراک لازم را برای دیگر کارگروه ها تهیه کند.

وی افزود: به هیچ عنوان رویکردهای دوره گذشته را ادامه نخواهیم داد و نمی خواهیم از شورا به عنوان ابزاری در مسائل سیاسی استفاده کنیم، بلکه هدف ما اجرای رسالت شورا برای ارتباط و رفع مسائل ایرانیان خارج از کشور است.

شهیدی تصریح کرد: وظیفه داریم جایگاه هویتی و اسناد گذرنامه ایرانی را ارتقا دهیم، چرا که آن ها نباید مورد بی مهری کنوانسیون های خارجی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: بدون ایفای نقش حوزه های علمیه، هیچ نهاد و ارگانی نمی تواند به طور مستقل به توفیقاتی به ویژه در زمینه مسائل حاکمیتی دست یابد.

شهیدی در پایان با اشاره به لزوم عضویت حوزه در این  شورا، گفت: اجرایی شدن شورای پژوهشی در حوزه علمیه، پیش بینی تدوین سند راهبردی در بودجه و ارائه بازنگری در خصوص نیازهای دینی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha