دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
سید عبدالقادر الآلوسی

حوزه/سید عبدالقادر الآلوسی، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را رهبران پایداری و استقامت عنوان کرد و گفت: افراد بسیاری درباره وحدت سخن می‌گویند، عمل می‌کنند و نظریه‌پردازی می‌کنند اما این شهدا با برنامه جهاد و فداکاری و خون خود، برای وحدت مسلمانان برنامه ریزی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سید عبدالقادر الآلوسی، رئیس مجلس علما رباط محمدی عراق شامگاه یکشنبه ۱۲ دی ماه در وبینار بین‌المللی «شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی جهان اسلام در مبارزه با استکبار و افراط‌گرایی» که به همت دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با همکاری مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع) در سخنانی اظهار کرد: درگیری در آخرالزمان، درگیری بر سر استقامت بر ارزش‌های بنیادین و صلح‌آمیز و امنیت‌زا است.

رئیس مجلس علمای رباط محمدی، هدیه تمام پیامبران و رسولان را ابزاری برای خوشبختی در بشریت توصیف کرد و ابراز داشت: درگیری همچنان میان مدافعان این ارزش‌ها و میان استکبار جهانی و تروریسم بین‌المللی وجود خواهد داشت.

وی حمله تروریسم به عراق را مورد اشاره قرار داد و افزود: عده‌ای از تروریسم پشتیبانی کردند، اما شهیدان قهرمان حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، رهبران پایداری و استقامت بودند؛ آنان در حقیقت نماینده امت اسلامی بودند؛ شهید حاج قاسم سلیمانی تنها نماینده ایران نبود بلکه نماینده تاریخ و ارزش‌های امت اسلامی بود؛ نماینده ارزش‌های عدالت و صلح بود که خداوند برای مردم اراده کرده است.

شیخ الآلوسی جنگ‌های مسلمانان را برای دفاع از ارزش‌ها، سعادت انسان‌ها، امنیت شهرها و کشورها دانست و گفت: شهید سلیمانی به همراهی مردم عراق در برابر تکفیری‌هایی که حضورشان ثمره‌ای جز آوارگی و انفجار نداشت ایستاد؛ ما با ایمان و اراده و همت همچنین افرادی توانستیم پیروز شویم.

وی شهیدان حاج قاسم سلیمانی ابومهدی المهندس را نمایندگان ارزش‌های وحدت اسلامی توصیف کرد و ابراز داشت: افراد بسیاری درباره وحدت سخن می‌گویند، عمل می‌کنند و نظریه‌پردازی می‌کنند اما این شهدا با برنامه جهاد و فداکاری و خون خود، برای وحدت مسلمانان برنامه‌ریزی کردند.

رئیس مجلس علما رباط محمدی عراق را در خط مقدم دفاع از ارزش‌های وحدت اسلامی عنوان کرد و گفت: اگر این ایستادگی نبود، عراق و دیگر کشورهای اسلامی تجزیه شده و به کشورهای ضعیف و نحیف تبدیل می‌شد که توانایی ایستادگی در برابر دشمن را نداشتند.

الآلوسی تصریح کرد: وحدت اسلامی و باقی ماندن تمدن اسلامی نتیجه شهادت شهدا و ریختن خون پاک شهدایی مانند حاج قاسم بود؛ عراق به پایداری و شهادت و جهاد بزرگ این شهدا افتخار می‌کند.

۳۱۳/‌۱۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha