دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
شیخ محمود عکام مفتی استان حلب در سوریه

حوزه/ شیخ محمود عکام درستی راه شهید سلیمانی را از شخصیت قاتلانش عنوان کرد و گفت: سردار سلیمانی با شهادت خود به یک الگوی موفق و ارزشی جهان اسلام تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شیخ محمود عکام مفتی حلب از سوریه در وبینار بین‌المللی «شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی جهان اسلام در مبارزه با استکبار و افراط‌گرایی» که امشب به همت دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان‌های افراطی و تکفیری با همکاری مؤسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع) تحت اشراف حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی برگزار و به صورت زنده پخش شد، شهید سلیمانی را زنده توصیف کرد و با او سخن گفت.

مفتی حلب از سوریه با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم گفت: ای شهید سلیمانی، من تو را هرگز به عنوان شخصی که مرده هستی، مورد خطاب قرار نمی‌دهم؛ ای شهید سلیمانی تو از سرزمین، آبرو و دین مسلمانان دفاع کردی و خداوند به تو خیر و پاداش مجاهدان، مقاومان و مدافعان را عنایت کند.

وی از طرف اهالی سوریه، حلب، عراق، ایران، لبنان و شام از شهید سلیمانی تشکر کرد و افزود: سردار سلیمانی، تو حق جهاد را به بهترین وجه ادا کردی، پیروز شدی و این پیروزی هدیه الهی برای تو و مجاهدانی مانند تو بود؛ تمام سوری‌ها، مؤمنان، شُرفاء و مسلمانان در تمام دعاها و نمازهای خود می‌گویند خدایا به این مرد شجاع، قهرمان، مقاوم، زرنگ و مفکر جزای خیر عنایت کن.

شیخ محمود عکام، حاج قاسم سلیمانی را یک الگوی موفق زندگی توصیف کرد و افزود: او الگوی موفق مقاومت، جهاد و ایمان بود، زیرا او فردی مقاوم، مجاهد، مفکر و پیروز میدان بود.

مفتی حلب سوریه، شهادت حاج قاسم سلیمانی را سبب تبدیل شدن به یک ارزش برای تمام آزاد مردان جهان توصیف کرد و ابراز داشت: الان صحبت از حاج قاسم در حقیقت صحبت درباره یک ارزش است؛ ارزشی برای جهاد، شهادت و ایمان؛ این ارزش مانند ابری باران‌زا است؛ باران خیر او در حال باریدن است و مستعدان از این فرصت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به جمله «به من بگو چه کسی تو را به قتل رسانده است تا به تو بگویم تو که هستی» تصریح کرد: حاج قاسم را عده‌ای متجاوز و خونریز با سابقه‌ای مشخص به شهادت رساندند؛ با نگاه به آن فاسقان و اشرار می‌توان دریافت که حاج قاسم سلیمانی چه کسی بوده است؛ کسی را که آمریکایی‌ها و رژیم غاصب به قتل برساند بی هیچ شک و تردیدی شهید است تا چه رسد به شهید حاج قاسم سلیمانی.

شیخ محمود عکام خطاب به حاج قاسم سلیمانی گفت: ما قدر تو را می‌دانیم و از تمام برادرانی که راه تو را ادامه می‌دهند تقاضا داریم که بر مسیر و منهج تو استوار باشند و پا جای پای تو بگذارند و راه تو را ادامه دهند. زیرا تو راه شرافت و شهادت را برگزیدی و مقاومت کردی.

مفتی حلب سوریه، بی هیچ شک و شبهه‌ای هدف شهید حاج قاسم سلیمانی را فقط دفاع از اسلام عنوان کرد و افزود: او از اسلام اصیل، ایمان حقیقی و حضرت محمد اصیل و ناب دفاع کرده است؛ این دفاع در برابر کسانی بوده است که اسلام و مقاومت را تحریف و از مسیر اصلی منحرف کرده‌اند.

وی صهیونیست‌های جهانی و کشورهای غربی از جمله آمریکا را نمونه‌های آشکاری از طاغوت عنوان کرد که نمی‌خواهند پرچم خیر سرافراز باشد و افزود: آنها نمی‌خواهند کشورهای اسلامی از مشکلات رهایی یابند؛ آنها همیشه خواهان سرکوب حق و حقیقت هستند.

شیخ محمود عکام هدف استکبار جهانی را فراموش شدن قضیه فلسطین توصیف کرد و گفت: هر چند تجاوزگران و گناهکاران بر این امر سعی می‌کنند اما موفق نخواهند شد؛ قضیه فلسطین مربوط به یک امت و یک ملت نیست، مسئله بیت المقدس در میان است؛ این مسجد یکی از مساجد مقدس سه گانه است؛ قضیه قاسم سلیمانی در اذهان ما زنده است و ما در دفاع از آرمان او مصمم‌تر هستیم.

۳۱۳/‌۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha