دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
تصاویر / حال و هوای گلزار شهدای کرمان در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی -۲

حوزه/ شیخ جواد اسلامی، گفت: اگر مردم سوریه و عراق، کشور را به داعش واگذار نکردند به خاطر مجاهدت‌های شهدایی چون قاسم سلیمانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، شیخ جواد اسلامی، کارشناس ارشد سیاسی استراتژیک از ترکیه در وبینار بین‌المللی «شهید حاج قاسم سلیمانی الگوی جهان اسلام در مبارزه با استکبار و افراط‌گرایی» که شامگاه یکشنبه برگزار و به صورت زنده پخش شد، سردار سلیمانی را الگویی تمام عیار برای جهان اسلام، مقاومت و مجاهدت عنوان کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی تشکیل داعش را حربه دشمنان اسلام برای بد نشان دادن وجهه دین اسلام به جهانیان و اسلام ستیزی بین ملت‌ها عنوان کرد و ابراز داشت: مجاهدت‌های سردار سلیمانی بدون فرق‌گذاری بین مذاهب، ادیان و اقلیت‌ها، در کنار پرورش دادن آن‌ها و طراحی شیوه‌های مجادله در عرصه نبرد شروع شد.

وی با اشاره به پیشروی‌های داعش تا ۳۵ کیلومتری کربلا تصریح کرد: ایشان پوتین را اقناع کرد که اگر امروز در کوچه‌های شام با این گروه‌ها به نبرد نپردازید فردا در مسکو باید درگیر شوید.

اسلامی بیان داشت: می‌دانیم با مسئولان ترکی نیز در ارتباط بود و به آنها در زمینه درگیری با داعش مشورت می‌داد؛ رئیس جمهور اردوغان بعد از شهادت وی گفت ایشان شهید جهان اسلام است.

وی تصریح کرد: اگر مردم سوریه و عراق، کشور را به داعش واگذار نکردند به خاطر مجاهدت‌های شهدایی چون قاسم سلیمانی است.

وی ادامه داد: هر کس می‌تواند بجنگد، ولی رهبری و تدبیر جنگ امری مهم است؛ او مثل یک معلم، فن جنگ را به سربازان می‌آموخت و برای ترقی معنویت آن‌ها به سربازان سوری دعا یاد می‌داد. وی فردی افسانه‌ای بود. شهادتش دشمنان قسم خورده اسلام را خوشحال کرد ولی برای افراد و انسان‌های آزاد منش ضایعه‌ای بسیار دردناک بود.

اسلامی توضیح داد: در کودتای کشور ترکیه نیز با کمال همدردی، اظهار کرد که اگر کمکی از ما بر آید آماده هستیم و موتورهای جنگنده‌ها را در تبریز روشن نگه داشت. خوب می‌دانست موفقیت کودتا از بین رفتن ترکیه و ایجاد اسرائیل دوم خواهد بود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha