شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / همایش فعالان و سرتیم های ستادهای مردمی بزرگداشت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی

حوزه / حجت الاسلام شعبان زاده بهترین راه برای ارتباط با سبک زندگی توده‌ها را سیره شهدا دانست و اضافه کرد: حاج قاسم برای اعتلای کلمه توحید شهید شد و برای اینکه ما راهش را ادامه دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام شعبان زاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی قم، در نشست سرتیم های ستادهای برگزاری مراسم مردمی شهید سلیمانی که در این اداره کل برگزار شد، لازمه جریان سازی را حضور مردم در کنار تشکل‌ها دانست و گفت: اگر جوانان و انقلابی‌ها قیام کردند، به تنهایی کفایت نمی‌کند و جوانان باید متشکل شوند تا مردم به دنبال آنها بروند و هر گاه جمعیتی پشت یک تشکلی آمد جریانی راه می‌افتد و جریان‌ها می‌توانند جمهوری تشکل دهند.

وی با تکیه بر اینکه مانع کار پراکندگی و متشکل نبودن و انجمن نداشتن است و در صورت وجود در آن حبس می‌شویم و امتداد اجتماعی نداریم، گفت: ما با مردم زندگی نمی‌کنیم زیرا، نظام تبلیغ بر ۴ پایه «پیام، پیام رسان، محتوای پیام و ابزار انتقال پیام» استوار است که ابزار انتقال پیامی که باید به مردم برسانیم در خدمتمان نیست و برای همین پیام ما امتداد یافته و گفتمان ساز نیست زیرا ابزار اقناع مردم را نداریم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی، بیا بیان اینکه، متن تمدن را سبک زندگی شکل می‌دهد، گفت: ما وارد سبک زندگی مردم نشده ایم و در بهترین وضعیت ۱۵ الی ۲۰ درصد مردم با ما ارتباط دارند.

وی با بیان اینکه ۵۰ الی ۶۰ هزار مسجد فعال در کشور داریم، و بنرهای این مساجد می‌توانند مخاطبان بیشتری را برای ما داشته باشند، گفت: ساختارهای جدید با مردم و با ذهن مردم زندگی می‌کنند.

حجت الاسلام شعبان زاده بهترین راه برای ارتباط با سبک زندگی توده‌ها را سیره شهدا دانست و اضافه کرد: حاج قاسم برای اعتلای کلمه توحید رفت و برای اینکه ما راهش را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه پراکندگی ضعف می‌آورد و ضعف شکست می‌آفریند، گفت: زمانی انقلاب اول از قم آغاز شد و این شهر ظرفیت‌های بی نظیری دارد، و حال باید سبک زندگی شهدا را به خانه‌ها ببریم تا اینگونه قم به جایگاه ممتاز خود باز گردد.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی، قم را دارای ویژگی‌های ممتاز، وجود حرم اهل بیت در قم، مسجد اول کشور در قم، بزرگترین دانشگاه بین المللی در قم، جهان کوچک در قم، اولین حوزه علمیه در قم دانست و گفت: اگر رشد بی دینی در دنیا ۱ باشد در ایران نصف است و به تبع رشد بی دینی در دنیا، در ایران سرعت گرفته است که با اکسیر اهل بیت (ع) و شهدا می‌توانیم این رشد را متوقف کنیم.

وی با بیان اینکه اگر نتوانیم توسعه دایره مخاطب بدهیم، از صحنه تحولات حذف می‌شویم، گفت: برای توسعه دایره مخاطب در حوزه سبک زندگی با محوریت شهدا باید به یک تمرکز برسیم.

در پایان حجت الاسلام شعبان زاده، برخی مشکلات را از ناحیه جبهه نبودن و برخی را به دلیل جوان نبودن پایگاه‌ها دانست و افزود: راهبرد، جوان سازی پایگاه‌های مذهبی است و راهکار، استفاده از فرهنگ شهدا است.

خبرنگار: علیرضا جمالی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha