شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سریال سازی

حوزه/ کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون تصریح کرد: از جمله الزامات مهم در راستای اقبال بیشتر مخاطب به رسانه ملی، داشتن شجاعت و جسارت لازم در امر سریال سازی است.

احمد رنجبر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به جسارت لازم در سریال سازی، ابراز داشت: در همین راستا از مدیران صداوسیما انتظار می‌رود که محافظه کاری‌های مرسوم را کنار گذاشته و با شجاعت و جسارت لازم به دنبال تولید برنامه‌ها و سریال‌های جذاب و قوی باشند.

وی همچنین افزود: به عقیده بنده اگر قرار است که سیما فیلم محور سریال سازی در صداوسیما شود، مسئولان آن باید خودشان اهل کار و عمل باشند و با فهم و درک درست بدانند که در وضعیت فعلی چگونه می‌توانند توجه و اقبال مخاطب عمومی را به سمت رسانه ملی جلب کنند.

وی بر لزوم بهره گیری از نظرات کارشناسان و منتقدان تأکید کرد و گفت: طبعاً در این جهت لازم است که از شعارزدگی و محافظه کاری‌های مرسوم پرهیز شده و ایجاد جذابیت‌های دراماتیک چاشنی سریال‌های تلویزیونی شود.

رنجبر با بیان این که در حال حاضر رقیب قدرتمندی چون شبکه نمایش خانگی برای صدا و سیما قد علم کرده است، اظهار داشت: در سال‌های اخیر آثار قابل توجهی همچون شهرزاد، آقازاده، زخم کاری و … در بستر پلتفرم‌های داخلی به نمایش درآمده که با استقبال خوب مخاطبان روبرو شده و این نشان می‌دهد که مردم با آثار جذاب و قوی ارتباط برقرار می‌کنند و لذا بنده معتقدم که در تلویزیون نیز ایجاد جذابیت دراماتیک یکی از الزامات موفقیت در سریال سازی است

وی افزود: از سوی دیگر لازم است که کارگردان‌های کاربلدی چون حسن فتحی، رضا عطاران، مهران مدیری و … نیز زمینه‌ای فراهم شود که در تلویزیون سریال بسازند، چرا که فرمول کار را بلد هستند.

وی در خاتمه گفت: در این راستا بسیار خوب است که از تجربه‌های موفق تلویزیون در دهه هفتاد و هشتاد استفاده شود و ما شاهد تولید آثاری در ژانرهای مختلف مثل کمدی و طنز، ملودرام، تاریخی و … باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha