شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامہ امین شہیدی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین امین شهیدی گفت: نگاه به شخصیت شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک ژنرال نظامی، جفا به شخصیت خارق العاده وی است. او فرزند اسلام و بزرگترین محافظ جهان اسلام بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» مراسم رونمایی از کتاب «سیمای سلیمانی» باحضور شخصیت‌ها و رهبران سیاسی و مذهبی در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد پاکستان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدامین شهیدی رئیس حزب امت واحده پاکستان در این مراسم ضمن اشاره به شخصیت شهید سردار قاسم سلیمانی، «سیمای سلیمانی» را کتابی مفید و دلنشین دانست و گفت: مترجم با ترجمه این کتاب سعی کرده است که مردم پاکستان با شهید قاسم سلیمانی آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی ضمن ادای احترام به سردار شهید قاسم سلیمانی افزود: کشور پاکستان نیز یک جمهوری اسلامی است و علامه اقبال لاهوی بود که ایده پاکستان را بعنوان کشوری مستقل داد تا مسلمانان آزاده مراسم‌های مذهبی خودشان را برگزار کنند. اگر آموزه‌های جهانی و اسلامی اقبال را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم که اگرچه هویت ما پاکستانی‌ها جنبه جغرافیایی دارد، اما هویت اصلی ما این نیست.

وی تاکید کرد: اگر ایدئولوژی ما جهانی است، پس مرزهای سرزمینی و جغرافیایی نمی‌توانند آن را محدود کنند. وقتی تاریخ خود را از این منظر مشاهده می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که چنین افرادی که قلب جامعه بشری را لمس کرده باشند، بسیار کم هستند. نگاه به شهید قاسم سلیمانی به عنوان یک ژنرال نظامی جفا به شخصیت خارق العاده وی است. وی فرزند اسلام و همچنین بزرگترین محافظ جهان اسلام بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha