شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ارتباط با خدا انسان را از ترس و نا امیدی دور نگه می دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی شب گذشته در مراسم ره پویان فاطمی که در سالن اجتماعات مسجدالنبی قزوین برگزار شد گفت: اولین رابطه‌ای که حضرت فاطمه زهرا (س) در زندگی داشته، رابطه با خدا بوده که بسیار خداوند را دوست داشت و اگر همه عالم هم با او دشمن می‌شدند، به واسطه همین دوستی آن دشمنی‌ها به چشمشان نمی‌آمد.

وی افزود: ما هم می‌بایست کاری کنیم که خدا با ما دوست باشد و ما نیز با خداوند دوست باشیم و به تاسی از حضرت زهرا (س) کاری کنیم که این دوستی دوطرفه باشد. خداوند در قرآن فرموده‌ای پیغمبر (ص) به مردم بگو اگر خدا را دوست دارید از من که پیغمبر هستم پیروی کنید و اگر این کار را کنید خدا هم دوست صمیمی شما می‌شود و این عامل موفقیت در زندگی است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید ببینیم رابطه ما با خدا در چه سطحی است و چقدر در موقع ناراحتی‌ها، عصبانیت‌ها و گرفتاری‌ها رابطه ما با خدا موجب آسایش و راحتی ما می‌شود و به همان اندازه که راحتی و آسایش پیدا می‌کنیم، با خدا ارتباط داریم و می‌توانیم ترس و ناامیدی را پشت سر بگذاریم و هیچ گاه مأیوس نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: غم و ترس هیچ گاه در زندگی حضرت زهرا (س) جایی نداشت و این به واسطه ارتباط با خدای متعال به دست آمده بود و حضرت زینب (س) نیز به تاسی از مادرشان از ترس و ناامیدی دور بود و در مقابل ابن زیاد که گفت دیدی خدا با پدرت چه کرد، فرمود من جز زیبایی ندیدیم و این رفتار می‌بایست الگویی برای بانوان ما قرار گیرد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه ارتباط دیگری که به حضرت زهرا کمک می‌کرد تا غم و ناامیدی را از خود دور نگه دارد، ارتباط با رسول خدا بود، گفت: حضرت فاطمه با رسول خدا نه فقط از این جهت که پدرشان بود، بلکه به خاطر اینکه پیغمبر بود، ارتباط عمیقی داشت و حضرت را نه تنها پدر، بلکه پیغمبر و معلم خود می‌دانست.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: حضرت زهرا ارتباط عمیق با پیغمبر داشت و پیغمبر دست حضرت زهرا (س) را می‌بوسید. امروز نیز اگر شما دخترانِ پیرو حضرت زهرا پیرو حقیقی آزمون‌های دینی باشید، پیغمبر او را نیز دوست می‌دارد و در زندگی‌اش تأثیر می‌گذارد و زندگی‌اش با برکت می‌شود

امام جمعه قزوین اظهار کرد: ما در هر نماز به پیامبر سلام می‌دهیم و اعتقاد داریم که حضرت سلام ما را می‌شنود و جواب می‌دهد و اگر همین را درک کنیم، برای ایستادن به نماز شوق پیدا می‌کنیم. حضرت فاطمه (س) قدر این ارتباط با رسول خدا را می‌دانست و لقب ام‌ابیها گرفته بود.

وی تصریح کرد: رابطه سوم، رابطه حضرت فاطمه (س) با امام، رهبر و ولی‌اش امیرالمؤمنین (ع) بود. حضرت فاطمه (س) بسیار اهمیت می‌داد که باید امام زمان را بشناسم و به او اعتقاد داشته و از امام زمان حمایت کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت فاطمه (س) برای اینکه سر حرف خود بایستد و نشان دهد که امیرالمؤمنین (ع) امام ایشان و امام مردم است و کسی حق ندارد نسبت به ولایت امیرالمؤمنین بی مهری کند و آن را جدی نگیرد به عنوان اولین حامی بزرگ ولایت نام گرفت

وی افزود: در انقلاب اسلامی نیز اگر مردم ولایت امام خمینی (ره) را قبول نمی‌کردند، انقلاب پیروز نمی‌شد و این آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بودند که بر کشور ما حکومت می‌کردند. امام خمینی با حمایت شما دانش آموزان انقلاب را به پیروزی رساندند و این اقدامات انقلابی ما همان ولایتمداری است؛ کسانی که در این مسیر قرار دارند ممکن است رنج و زحمت داشته باشند اما غم و غصه ندارند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: رابطه چهارم، رابطه با مردم است. حضرت فاطمه (س) در هر شرایطی به فکر مردم بود، چرا که پیامبر (ص) به ایشان آموخته بود اگر کسی روزش را بگذراند، اما به فکر مستضعفان و مسلمانان نباشد، مسلمان نیست و به همین خاطر گرفتاری مردم را گرفتاری خودش می‌دانست.

امام جمعه قزوین گفت: فاطمه (س) شخصیتی بود که اول به فکر همسایه بود و سپس به فکر خانواده و این درس بسیار مهمی بود که حضرت در کمک به همسایه پیش‌قدم بود و در حق همسایه‌ها همواره دعا می‌کرد و در کمک کردن به آنها پیشقدم بود.

وی اظهار کرد: رابطه دیگر حضرت فاطمه (س)، رابطه با قرآن است. اینکه می‌گوئیم حضرت اهل ذکر بوده یعنی اهل قرآن بوده است که تسبیحات گوشه‌ای از آن است. خدا فرمود ما ذکر را نازل کردیم و منظور همان نزول قرآن است و خدا تاکید می‌کند که نمی‌گذاریم قرآن تحریف شود و این ذکر معمولی نیست و همه آن برکت است و هر کسی ارتباط با قرآن دارد زندگی‌اش با برکت می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدا فرموده هر کسی از قرآن دوری کند و نسبت به قرآن بی مهری کند، زندگی‌اش بی برکت می‌شود و زندگی‌اش در فشار و ناآرامی قرار می‌گیرد.

ارتباط با خدا انسان را از ترس و نا امیدی دور می کند

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha