شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حوزه

حوزه/نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: ارتقا فرهنگ دینی و اقتصادی از اهداف مشترک حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، در نشست هم اندیشی وحدت حوزه و دانشگاه با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت تبلیغی حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی لرستان که در مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر، گفت: حوزویان و اساتید دانشگاه تلاش کنند دستاوردها و خدمات نظام را در حوزه‌های مختلف برای آحاد جامعه تبیین و تشریح کنند.

وی با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه از برکات نظام جمهوری اسلامی است، افزود: بزرگانی همچون آیت الله محمد مفتح برای تحقق اهداف وحدت حوزه و دانشگاه زحمات بسیاری را متقبل شدند.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اهداف مشترکی دارند، خاطرنشان کرد: ارتقا فرهنگ دینی و اقتصادی در جامعه از اهداف مهم وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با تاکید بر اینکه اهداف مشترک وحدت حوزه و دانشگاه در سایه همفکری و وحدت دو جانبه محقق خواهد شد گفت: همکاری، خرد جمعی و تعامل و همکاری بین حوزه و دانشگاه برای تحقق اهداف، باید گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه اساتید دانشگاه و حوزویان باید با همفکری و تبادل نظر در راستای ایجاد جهش‌های دینی فرهنگی و اقتصادی در استان برنامه ریزی هدفمند داشته باشند، اظهار کرد: حوزویان و اساتید دانشگاه باید برای تحقق این مهم ایده‌های نو و خلاق داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با اشاره به اینکه باید نشست‌ها و کمیته‌های تخصصی برای اهداف حوزه و دانشگاه به صورت مستمر برگزار شود، خاطر نشان کرد: تشکل‌های طلاب و دانشجویان باید به صورت منسجم، هدفمند و برنامه ریزی شده برای ترویج اهداف اسلامی انقلابی و پیشرفت اقتصادی برنامه داشته باشند.

وی در پایان با بیان اینکه برنامه‌ها باید در قالب طرح و ایده اجرایی شود، خاطر نشان کرد: اساتید دانشگاه، روحانیون و مبلغان باید در نشست‌ها، طرح‌های جذاب و کاربردی برای توسعه دینی فرهنگی و اقتصادی استان ارائه دهند.

در پایان این نشست اساتید حوزه و دانشگاه برای ارتقا فرهنگ دینی و اقتصادی استان به بحث و تبادل نظر پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha