شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 18, 2024
آیت الله علم الهدی امام جمعه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: جوانان باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بدانند که موقعیت راهبردی ایران چرا مورد توجه استکبار جهانی بود؟.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی، در خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد که در حرم رضوی برگزار شد، گفت: در دوران قبل از انقلاب اسلامی گروه‌های چپ گرا و راست گرای مختلفی قصد قیام ضد نظام ستمشاهی را داشتند، ولی چون اتکای آنها به استکبار شرق و غرب بود نتوانستند به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: این انقلاب با الهام از قیام حضرت حسین بن علی (ع) و واقعه عاشورا و رهبری که به فرهنگ عاشورایی معتقد بود هدایت شد و به نتیجه رسید.

خطیب جمعه مشهد گفت: جوانان باید شرایط دوران قبل از انقلاب را بدانند که موقعیت راهبردی ایران چرا مورد توجه استکبار جهانی بود؟ زیرا ثروت‌های خدادادی مانند معادن، نفت، گاز، آب و خاک این کشور بی نظیر است و از سوی دیگر این کشور ضمن ارتباط با قاره‌های اروپا و آفریقا محور اتصال کشورهای شمال آسیای میانه با سایر کشورهاست و به همین دلیل در زمان جنگ‌های جهانی مورد توجه کشورهای استعمارگر بود.

علم الهدی افزود: رضا خان و پسرش که خود از طرف کشورهای انگلستان و آمریکا در منطقه ژاندارم معرفی می‌کردند، در واقع ایران را فدای آنها کردند و مردم ایران را تحقیر کرده بودند و در همین مشهد و در روستاهای اطراف شهر جاده‌های دسترسی نامناسب بود و روستاها از نعمت روشنایی بی بهره بودند.

وی اضافه کرد: زمانی که انقلاب به پیروزی رسید رئیس سازمان سیا گفت که ما ایران را برای خود ساخته بودیم و فکر نمی‌کردیم این گونه از دست ما خارج شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: ثروت این کشور آن زمان در اختیار اقلیتی بود که آن را در خارج از کشور سرمایه گذاری کردند و اکنون هم با اتکای به آن اموال در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

علم الهدی با اشاره به ضایعه درگذشت حضرت آیت الله صافی گلپایگانی نیز افزود: ایشان سرمایه‌ای بزرگ برای جهان تشیع و روحانیت بود که تا آخرین لحظات عمر با برکتش قلم از دستش نیفتاد و خداوند به او توفیق داد تا به اسلام خدمت گزاری کند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب ایشان را یکی از ارکان و استوانه‌هایی دانست که از دهه ۲۰ بر بسیاری از مسائل حوزه علمیه تأثیر گذار بود و حتی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بر جریان قانون گذاری کشور و تطابق آن با احکام شریعت در شورای نگهبان نظارت داشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha