دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ |۲۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | Jun 3, 2024
نفرات برتر قرآنی در کوچصفهان

امام جمعه کوچصفهان گفت: راه رسیدن به رشد و کمال الهی، تمسک به قرآن و سیره اهل بیت علیهم‌السلام است، نهج البلاغه یکی از غنی‌ترین کتاب‌های دینی است که آن را «اخ القرآن» می‌نامند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، حجت الاسلام احمد حکیمی گیلانی، امروز از نفرات برتر مسابقات حفظ و قرائت قرآن و نهج‌البلاغه که به مناسبت دهه مبارکه فجر در کوچصفهان برگزار شده بود، تجلیل به عمل آورد.

حجت الاسلام حکیمی گیلانی در این مراسم گفت: خانواده‌ای که با قرآن مأنوس باشد، از برکات آن بهره‌مند خواهند ش؛ برکاتی که منحصر به آخرت نیست، بلکه در همین دنیا نیز می‌توان ثمرات و برکات قرآن را مشاهده کرد. بر ما مسلمانان فرض است که خانه‌های خود را با تلاوت قرآن منور کنیم.

وی افزود: امام سجاد علیه السّلام فرمودند: «لَو ماتَ مَن بَینَ المَشرقِ وَ المغربِ لَما استَوحَشتُ بَعدَ اَن یَکونَ القرآنُ مَعِیَ» اگر همه آنان که بین مشرق و مغرب هستند بمیرند، امّا قرآن همراه من باشد هرگز دچار وحشت نخواهم شد. (اصول کافی، ج ۲، ص ۶۰۲) کسی که با این کتاب آسمانی مأنوس باشد، نه خسته می‌شود و نه ملول، نه تنها می‌ماند و نه بی همدم، و به فرموده امام سجاد (ع) وحشت هم سراغ چنین کسی نمی‌آید.

امام جمعه کوچصفهان ادامه داد: راه رسیدن به رشد و کمال الهی، تمسک به قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام است، نهج‌البلاغه یکی از غنی‌ترین کتاب‌های دینی است که آن را «اخ القرآن» می‌نامند.

حکیمی گیلانی افزود: یکی از برکات انقلاب اسلامی این است که مراکز آموزش قرآن و نهج‌البلاغه در تمام شهرهای کشور راه‌اندازی شد.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha