شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون تبلیغ استان گیلان

حوزه/ حجت الاسلام میرهاشمی از تشکیل گروه جهادی تبلیغی شهید سلیمانی در حوزه علمیه استان گیلان خبر داد.

حجت الاسلام میراسمعیل میرهاشمی معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه از راه‌اندازی گروه جهادی تبلیغی شهید سلیمانی در استان خبر داد و گفت: ریشه بسیاری از مسائل و مشکلاتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم، به فقر فرهنگی از نوع دینی آن برمی‌گردد، زمانی که جامعه از دین و آموزه‌های آن فاصله بگیرد، مشکلات جامعه نیز بیشتر می‌شود.

وی افزود: مشکلاتی که امروز کشورهای غربی با آن مواجه هستند، به دلیل آن است که از خدا و دین فاصله گرفته‌اند، و به همین دلیل گرایش جوانان غربی به دین اسلام زیاد شده است.

حجت الاسلام میرهاشمی ادامه داد: در دو دهه اخیر تهاجم فرهنگی به کشور بیش از دهه‌های گذشته بوده، و نتیجه این تهاجم فاصله گرفتن برخی از مردم از زندگی دینی است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان افزود: اوضاع فرهنگی گیلان نسبت به سایر استان‌ها خوب نیست، و فقر فرهنگی در این استان مشهود بوده و نبود مبلغین در بعضی نقاط استان باعث تشدید این معضل می‌شود.

وی به حاشیه نشینی شهر رشت اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به بیشتر شدن حاشیه نشینی در شهر رشت، و کمبود مبلغین در این نقاط از شهر، اوضاع فرهنگی را در این نواحی تشدید کرده است.

حجت الاسلام میرهاشمی در پایان گفت: تا الان ۱۴ نفر از مبلغین استان به عنوان عضو گروه جهادی شهید سلیمانی در مساجد استان، مناطق محروم و حاشیه شهر رشت، در حال تبلیغ دین مبین اسلام هستند، و هدفشان بهبود اوضاع فرهنگی است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha