شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
گلزار شهدای رشت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت، در جمع کادر و طلاب در گلزار شهدای رشت گفت: جهاد در راه خدا سنگ محکِ اندازه‌گیری عیار ایمان انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گیلان، خانم طایفه عصر پنج شنبه به‌مناسبت ایام‌الله دهه فجر و تجدید پیمان با آرمان‌های امام راحل و شهدا، در جمع تعدادی از طلاب در گلزار شهدای این شهرستان با بزرگداشت فرارسیدن ماه رجب و یادآوری فرصت‌های ناب این ماه پرفضیلت، اظهار داشت: ماه رجب ماه غلبه رحمت خداوند است و پاک بودن ظرف وجودی انسان برای بهره‌بردن هرچه بیشتر و بهتر از این ماه را ضروری است.

وی با گرامیداشت ایام‌اللّه دهه فجر و رشادت‌ها و مجاهدت‌های خالصانه شهدای والامقام در پیروزی انقلاب اسلامی، تصریح کرد: با توجه به اینکه معنای اصطلاحی شهید به صورت عام به فردی اطلاق می‌شود که برای کسب رضای خداوند، نهایت اخلاص و تلاش خود را معطوف اموری کند که خداوند دستور داده است؛ لازم است ما در زندگی شهدا دقت کرده تا بتوانیم راه و روشی که آنان را به این مقام خاص رسانده دریابیم و الگوی خویش قرار دهیم.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت، با اشاره به مقام حضرت عباس علیه‌السلام به عنوان افتخار شهدا، افزود: برای شخصیت برجسته حضرت عباس علیه السلام از زبان امام‌صادق علیه‌السلام صفات بی‌نظیری در زیارت نامه ایشان ذکر شده که بسیار قابل تأمل است از جمله: «أشهدُ لَک بِالتَّسلیمِ و التَّصدیقِ و الوَفاءِ و النَّصیحةِ» و «أشهدُ أنّک لَم‌ْتَهِنْ و لَمْ‌تَنْکُلْ» است.

خانم طایفه افزود: صفات بارزی چون تسلیم و تصدیق و وفاداری و خیرخواهی نسبت به امام و سستی نکردن و بازنایستادن در انجام وظایف برای ایشان از زبان امام معصوم شهادت داده شده که بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه صفات حضرت عباس علیه‌السلام که از زبان معصوم نقل شده است باید الگوی طلاب به‌عنوان سربازان امام زمان (عج) در راه جهاد فی سبیل‌اللّه و خودسازی قرار گیرد، گفت: همگی سعی کنیم نسبت به جان و مال و آبرو و سرنوشت و خانواده و فرزندان خویش برای امام‌ِ خود این ویژگی‌های برجسته را رعایت نمائیم.

مدیر مدرسه علمیه زینبیه رشت با اشاره به آیه ۲۴ سوره توبه اظهار کرد: در ابتدای این آیه خداوند معشوق‌های زمینیِ انسان را «آبَاؤُکُمْ وَأَبْنَاؤُکُمْ وَإِخْوَانُکُمْ وَأَزْوَاجُکُمْ وَعَشِیرَتُکُمْ وَأَمْوَالٌ اقْتَرَفْتُمُوهَا وَتِجَارَةٌ تَخْشَوْنَ کَسَادَهَا وَمَسَاکِنُ تَرْضَوْنَهَا» برمی‌شمارد و در ادامه می‌فرماید که خدا و رسولش و جهاد فی سبیل‌اللّه باید نزد انسان دوست‌داشتنی‌تر از آن معشوق‌های زمینی باشند.

خانم طایفه خاطر نشان کرد: با دقت در این آیه می‌توان دریافت که علت قرار گرفتن جهاد در کنار نام خدا و پیامبر این است که جهاد در راه خدا، سنگ محکِ اندازه‌گیری عیار ایمان انسان به خدا و رسول‌اللّه است تا مشخص شود چه کسانی ایمانشان زبانی و چه کسانی ایمانشان حقیقی است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha