شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رضا نوری

حوزه / نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: اگر مسئولان به معنای واقعی مردمی باشد، به‌گونه‌ای که فکر و دل مردم و مسئولان به هم گره خورده و نسبت به هم معتمد باشند، اگر همه دنیا پشت‌به‌پشت هم دهند و بخواهند نظام را ساقط کنند نمی‌تواند در برابر این مردم و مسئولان متحد، کاری از پیش برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت یوم‌الله ۲۲ بهمن، اظهار کرد: ۲۲ بهمن برای زنده کردن شعارهای اول انقلاب است و یکی از این شعارها، ساده زیستی بود.

وی افزود: همه ما اعم از مسئول و غیرمسئول باید کنار هم و مانند هم زندگی کنیم و همرنگ باشیم؛ زیرا اگر مسئولان به معنای واقع مردمی باشد، به‌گونه‌ای که فکر و دل مردم و مسئولان به هم گره خورده و نسبت به هم معتمد باشند، اگر همه دنیا پشت‌به‌پشت هم دهند و بخواهند نظام را ساقط کنند نمی‌تواند در برابر این مردم و مسئولان متحد کاری از پیش برند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه حضور مردم در صحنه راهپیمایی امروز آن هم بعد از ۴۳ سال، بار را برای ما سنگین‌تر کرد، گفت: در دولت انقلابی در عزل و نصب‌هایی که انجام می‌شود باید به این مسئله توجه ویژه‌ای شود که در انتصابات دین‌باوری، شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و تخصص افراد در نظر گرفته شود و غیر از این نباشد؛ زیرا اگر غیر از این باشد باید فردای قیامت پاسخگوی این مردم در صحنه و پدران و مادران شهدا باشیم که نتوانستیم در انتصاب افراد از نفس و رابطه حزبی و سیاسی که بین ما وجود داشته، بگذریم.

وی خاطرنشان کرد: این نظام و حکومت بر مبنای دین است و باید دین و اخلاص، منشأ همه تصمیم‌گیری‌های ما ازجمله در عزل و نصب‌ها و فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی باشد.

امام‌جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک ولادت امام جواد (ع)، اظهار کرد: این امام همام تنها ۲۵ سال عمر کرد؛ اما در همین مدت کارهای عظیمی انجام داد و با کسانی که به دنبال خاموش کردن فروغ ولایت و امامت بودند، با مناظره و جهاد تبیین مبارزه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در ادامه با اشاره به در پیش بودن ایام البیض و موعد اعتکاف، بر استفاده حداکثری از این فرصت معنوی تأکید کرد و گفت: حتی اگر امکان حضور در مراسم اعتکاف نبود تلاش کنیم حداقل روزه مستحبی آن را بگیریم؛ زیرا اعتکاف ذهن انسان را از مشغله‌های دنیوی فاصله داده و این سه روز فرصتی برای مصفا کردن دل است تا روح و روان خود را برای ورود به ماه رمضان آماده کنیم.

کم‌توجهی به وحدت اسلامی عامل مشکلات فعلی جوامع مسلمان است

وی همچنین با گرامیداشت سالروز میلاد امام علی (ع) و روز پدر، به تبیین دو ویژگی برجسته مولای متقیان پرداخت و با تأکید بر توجه به وحدت جامعه اسلامی در سیره مولای متقیان، افزود: ۲۵ سال خانه‌نشینی و سکوت برای حفظ وحدت و یکپارچگی جامعه اسلامی توسط مولای متقیان، برای ما آموزنده است و اگر همه مسلمانان دنیا با هم همدل و همراه می‌شدند بسیاری از مشکلات فعلی جوامع اسلامی را نمی‌داشتیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: اینکه امروز در یمن عده‌ای کشته می‌شوند، قصه داعش به وجود می‌آید یا در جوامع اسلامی هر روز حادثه و تروری وجود دارد نتیجه بهره‌برداری نظام استکباری از تفرقه اسلامی است؛ اما اگر کشورهای اسلامی تشکل بزرگ و متحدی داشته باشند نظام استکباری نمی‌تواند سوءاستفاده کند؛ ازاین‌رو همه ما باید وحدت را از مولای متقیان بیاموزیم و مسیر فتنه‌گری را با سلاح وحدت ببندیم.

وی مبارزه دائمی علیه ظلم و کفر را دیگر ویژگی برجسته امام علی (ع) برشمرد و افزود: در صدر اسلام سران شرک و کفر با حضور شجاعانه و نقش‌آفرینی مولای متقیان از بین رفته و اسلام پیروز شد، امروز هم رزمندگان و مدافعانی داریم که به مولای متقیان تأسی کرده و در صحنه مقاومت و جهاد اسلامی، حضور مستمر شجاعانه دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالگرد ارتحال حضرت زینب (س)، اظهار کرد: این بانوی بزرگوار با صبر و استقامت انقلابی خود در برابر ظلم ایستاد و زمینه شکست و نابودی نظام ظالم زمانه را ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه ملت ما از زینب (س) صبر و استقامت را یاد گرفته و ۴۳ سال است که در برابر استکبار و مشکلات صبوری می‌کند، اضافه کرد: این استقامت همچنان ادامه دارد و امروز نیز همین مردم با حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، صبوری و ظلم ناپذیری و تداوم مبارزه با استکبار را امضا کردند تا ان‌شاءالله این انقلاب به انقلاب حضرت مهدی (عج) منتهی شود.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha