شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: تقوا محصول اعتکاف است که این معنا را می‌شود معرفی کرد، چراکه هر انسانی در دنیا دوست دارد هم اراده قوی و هم عقلِ روشن داشته باشد که همه اینها خروجی ذکر است که محور اعتکاف است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلیرضا تکیه‌ای، رئیس ستاد مرکزی اعتکاف کشور گفت: ریشه‌های اعتکاف بسیار عمیق است و مطالعه تاریخ نشان می‌دهد که در ۴۰۰ سال پیش هم در قزوین مراسم اعتکاف برگزار می‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتکاف بستر تزکیه و تهذیب است که موجب رشد انسان می‌شود و می‌باید از این فرصت ارزشمند نهایت بهره را ببریم.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: در دنیا بحران اینکه انسان‌ها از خداوند غافل شدند را داریم و همه عالم آرزو دارند که به «والا به ذکر اللَّهِ مطمئن القُلُوبُ» برسند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خداوند نمی‌خواهد ما هیچ گاه دچار غفلت شویم و قرآن کریم بر ذکر، اهتمام زیادی دارد که محور اعتکاف است.

وی ادامه داد: اگر بسترهای اجتماعی را نگاه کنیم، می‌بینیم که بسیاری از نیازهای روحی و روانی به واسطه ذکر الهی و تکیه به ریسمان خداوند تأمین خواهد شد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اعتکاف و تکیه به ذکر الهی، صرفاً نیاز ما مسلمانان نیست بلکه نیاز انسان معاصر است و می‌توانیم آن را به مردم عالم معرفی کنیم.

وی اظهار کرد: تقوا محصول اعتکاف است که این معنا را می‌شود معرفی کرد، چراکه هر انسانی در دنیا دوست دارد هم اراده قوی و هم عقلِ روشن داشته باشد که همه اینها خروجی ذکر است که محور اعتکاف است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: اعتکاف را هم اگر با تمام دستاوردهای آنکه تقوا و ذکر از جمله آن است، بتوانیم با ادبیات جهانی به مردم معرفی کنیم، یک محصول فرهنگی ارزشمند خواهد بود

اعتکاف را با دستاوردهای تقوا و ذکر به مردم معرفی کنیم

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha