شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: نگاه حضرت امیرالمومنین (ع) حل ریشه ای  مشکلات محرومان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در دیدار علی دهباشی‌پور، مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: کمک، دستگیری و توزیع عادلانه سرمایه‌ها و حل ریشه‌ای مشکلات در زندگی انبیا (ع)، امیرالمؤمنین (ع) و ائمه اطهار (ع) بسیار برجسته بوده که نیاز امروز در عرصه بهزیستی است.

وی با بیان اینکه برکات کمک به مددجویان بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: برخی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی نظیر شرکت بهداشتی فیروز با مدیریت آقای موسوی یکی از مجموعه‌ها و نمونه ارزشمندی از کرامت بخشیدن به مددجویان است و برکات بسیاری نیز برای این مجموعه تولیدی و صنعتی داشته و می‌بایست این الگوها به درستی به جامعه معرفی شوند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: باید با تلاش و کوشش مددجویان را امیدوار کرد، چرا که ناامیدی و یأس آن عزیزان خسارت بار خواهد شد و می‌بایست به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که از ظرفیت‌های این عزیزان به درستی استفاده کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: توانمندسازی و سرمایه گذاری برای پیشگیری از موضوعات بسیار مهم در عرصه فعالیت بهزیستی محسوب می‌شود. اصل کرامت انسانی که بسیار مورد توجه دین قرار دارد، می‌بایست با جدیت مورد توجه باشد و مددجویان و معلولان کرامت انسانی شأن محفوظ بماند و این مهم توصیه جدی قرآن است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: خداوند فرموده در مال شما حق مشخصی برای مسائل و محروم وجود دارد و اگر به او ندهید ظلم کرده‌اید و هر نوع کمک و خدمتی که به این قشر می‌کنیم، وظیفه و توفیقی الهی است و اینکه آن عزیزان این کمک‌ها را می‌کنند لطفی برای کمک کننده محسوب می‌شود و این نگاه دینی به کمک به این قشر است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: علاوه بر توجه به نیازها مادی، به نیازهای معنوی مددجویان و محرومان نیز توجه کنیم چرا که نیازهای مادی وسیله‌ای برای پرداختن به نیازهای معنوی و رسیدن به اعتلای معنوی انسان محسوب می‌شود.

نگاه حضرت امیرالمومنین (ع) حل ریشه ای مشکلات محرومان بود

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha