شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست

حوزه/ مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با ائمه جمعه استان اظهار کرد: دغدغه‌ها و حساسیت‌های ائمه جمعه نسبت به مسائل آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق قابل تحسین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کهگیلویه و بویراحمد، حسنعلی عزت خواه، مدیر کل جدید آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در نشست با ائمه جمعه استان در گچساران گفت: دغدغه‌ها و حساسیت‌های ائمه جمعه نسبت به مسائل آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق قابل تحسین است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بدون همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف میسر نیست بیان کرد: همه باید برای ساختن فردای بهتر نسل‌های آینده آموزش و پرورش را یاری کنیم.

عزت خواه، توجه به بنیان خانواده به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی را مورد تاکید قرار داد و گفت: در هر جامعه‌ای خانواده می‌تواند نقطه پیشرفت یا سقوط باشد که ظهور و بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف و رفتارهای پرخطر می‌طلبد که به کانون خانواده نگاه و توجه بیشتری شود.

وی شناخت دردها و مشکلات آموزش و پرورش در هر شهرستان و منطقه را یادآور شد و گفت: با تشکیل اتاق فکر در همه شهرستان‌ها و مناطق از همه دلسوزان و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت مسائل آموزش و پرورش مورد توجه بیشتری قرار خواهد گرفت که قطعاً ائمه جمعه می‌توانند در این زمینه تأثیرگذار باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد رسالت آموزش و پرورش را تربیت انسان دانست و گفت: تربیت نسلی خلاق، پرسشگر و امیدوار به آینده در تراز نظام جمهوری اسلامی بر عهده آموزش و پرورش است که بدون مشارکت مردم و خانواده‌ها تحقق آن امکان پذیر نیست.

وی افزود: ائمه جمعه به عنوان رهبران و هادیان فکری جامعه و پرچم‌داران راه انبیا با روشنگری مباحث روز جامعه و ترویج فرهنگ زیبای دینی و اخلاقی نقش مهم و تأثیر گذاری در روند حرکت پیشرفت نظام اسلامی دارند.

عزت‌خواه در ادامه گفت: خود را مروج گام دوم انقلاب و سرباز جهاد تبیین رهبری در آموزش و پرورش می‌دانم و معتقدم آموزش و پرورش مسجد انقلاب است که همه باید برای آبادانی آن دست به دست هم دهیم تا بتوانیم دانش آموزانی در تراز نظام جمهوری اسلامی تحویل جامعه دهیم.

وی گفت: در مناطق مختلف استان معلمان خوب و فداکاری داریم که باید قدر آنان را بدانیم و آنها را به جامعه معرفی کنیم.

وی از ائمه جمعه سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد خواست هر طرح و برنامه تحولی که راجع به مسائل آموزش و پرورش دارند ارائه دهند تا در برنامه تحولی آموزش و پرورش استان گنجانده و مورد استفاده قرار گیرد.

عزت خواه، ارتقای کیفی فعالیت‌های آموزشی، توجه به پژوهش، مهارت آموزی و بعد پرورشی و تربیتی در مدارس را از رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد و گفت: تشکیل اتاق فکر در هر شهرستان و منطقه، ارسال بخش‌نامه جهت شناسایی نخبگان و پژوهشگران جوان، ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی و توجه به بیانیه گام دوم انقلاب در آموزش و پرورش را بخشی از اقدامات اخیر خویش در آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه با حمایت استاندار، ائمه جمعه و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی می‌توان به سمت بهبود شرایط بهتر گام برداشت گفت؛ ائمه جمعه هر جایی موردی را مشاهده کردند گزارش دهند و مطمئن باشند که با جدیت تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این جلسه با ابراز خرسندی از انتخاب آقای عزت خواه به سمت مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ائمه جمعه استان از انتصاب این چهره ارزشمند که دارای روحیه جهادی، ارزشی و دینی است بسیار خوشحالند و یار و یاور ایشان در این مسؤلیت خطیر خواهند بود.

حجت‌الاسلام عبودی افزود: مسائل آموزش و پرورش از دغدغه‌های ائمه جمعه استان است که قطعاً با حضور ایشان امید می‌رود شاهد رشد و بالندگی آموزش و پرورش برای تربیت نسل‌های آینده باشیم.

در این جلسه ائمه جمعه استان دغدغه‌ها و مشکلات آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مناطق را مطرح و از مدیرکل آموزش و پرورش استان خواستند برای ارتقای مسائل آموزشی و فرهنگی برنامه‌ریزی نمایند.

استفاده از نیروهای جوان، باانگیزه و دلسوز در سیستم مدیریتی و بدنه کارشناسی ادارات، توجه به مبانی فکری و آرمان‌های انقلاب و مسائل پرورشی در مدارس بخش دیگری از دغدغه‌های مطرح شده ائمه جمعه استان در این جلسه بود.

انتهای پیام / ‏

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha