شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مادرید

حوزه/ در تاریخ ۱۶ فوریه، کمیسیون روابط بین ادیان اسقف‌ها، کمیسیون اسلامی اسپانیا و انجمن جوامع یهودی اسپانیا، در شهر مادرید گرد هم می‌آیند تا روز جهانی برادری انسانی را جشن بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، پس از تصویب این روز در سازمان ملل در سال گذشته، این اولین بار است که این مراسم به طور رسمی در شهر مادرید برگزار می‌شود. در این مراسم رئیس کنفرانس اسقفی اسپانیا، کاردینال خوان خوزه اومیا، رئیس انجمن جوامع یهودی اسپانیا، آیزاک بنزاکون و دبیر کمیسیون اسلامی اسپانیا، محمد آجانا حضور خواهند یافت.

علاوه بر مقامات مذکور، نهادها، انجمن‌ها و بنیادهای یهودی، اسلامی و مسیحی و همچنین مؤسسات فرهنگی و آموزشی و نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای مختلف نیز در این مراسم شرکت خواهند کرد.

روز جهانی برادری انسانی چیست؟

به مناسبت امضای سند برادری صلح جهانی و همزیستی مشترک بین ادیان در ۴ فوریه ۲۰۲۰ بین پاپ فرانسیس و احمد الطیب، رئیس دانشگاه الازهر، این روز توسط سازمان ملل متحد به «روز جهانی برادری انسانی» نام‌گذاری شد و یک سال پس از آن، اولین دوره این مراسم برگزار گردید.

این همایش فرصتی جدید برای ترویج فضای ملاقات و گفتگو بین مذاهب اصلی موجود در اسپانیا به شمار می‌رود و می‌تواند پایه‌گذار طرح‌های مهمی در جهت تقویت روابط بین ادیان باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رها IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۳۰
    1 0
    سلام 16 فوریه که گذشته بوده موقع انتشار این خبر