شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
راعی

حوزه / یک کارگردان گفت: فیلم یا سریال تاریخی با جلوه‌های ویژه یا دکور، فاخر و جذاب نمی‌شود، بلکه بیان واقعیت است که به آن مقبولیت می‌دهد.

مجتبی راعی، کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، پیرامون کم کاری در پرداختن به تاریخ معاصر در آثار نمایشی گفت: من کم‌کاری در این رابطه را چندان به مسئولان تلویزیون ربط نمی‌دهم، بلکه دلیل اصلی چنین معضلی را مشخص نبودن تکلیفمان با تاریخ می‌دانم.

وی افزود: نداشتن سیاست‌گذاری‌های مشخص در این رابطه باعث شده، اگر کاری هم در حوزه تاریخ معاصر تولید شده با استقبال خوب تماشاگران مواجه نشود حتی برخی مواقع آثار مورد نظرمان نتیجه معکوس داشته است، چراکه خواسته‌ایم با یک سریال تاریخی فردی را نقد کنیم اما به اندازه آن کار غیرواقعی بوده که برعکس فرد مورد نظر، مقبولیت بیشتر پیدا کرده است.

این کارگردان تاکید کرد: زمانی تولیدات تاریخی ما موفق خواهد شد که قبول کنیم بیان حقیقت بیشترین منفعت و سود را خواهد داشت.‌

وی در پاسخ به این سوال که در کارهایش چرا حسی از شاعرانگی وجود دارد؟ اظهار کرد: این امر ریشه در کودکی و خانواده دارد. پدر من فردی هنرمند بود که نقاشی می‌کرد و گاهی نیز شعر می‌گفت این مسئله سبب شد من دلبسته این حوزه شوم و تأثیر آن را در کارهایم به نوعی لحاظ کنم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha