شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سیدموسی محمودی

حوزه / مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار گفت: فضای مجازی و اینترنت مانند یک چاقوی دولبه است که هم می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد و هم اینکه زمینه‌ای بزرگ برای تخریب داشته‌ها و اعتقادات دینی و مذهبی جامعه.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در استان کردستان، حجت الاسلام سیدموسی محمودی امروز در نشستی با جمعی از روحانیون مستقر و طرح هجرت شهرستان بیجار که با محوریت «روحانیت و فضای مجازی» برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اصولی اسلام در بحث تبیین و تشریح دین، کار تبلیغ از طریق طلاب و روحانیون است.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار با اشاره به اینکه فضای مجازی و آسانی دسترسی به آن برای عامه مردم باعث شده است که ابهامات پیش روی مخاطب باشد، عنوان کرد: فضای مجازی و اینترنت مانند یک چاقوی دولبه است که هم می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد و هم اینکه زمینه‌ای بزرگ برای تخریب داشته‌ها و اعتقادات دینی و مذهبی جامعه.

استاد حوزه تاکید کرد: اولین و مهمترین چیزی که یک مبلغ دینی باید با آن به صورت کامل آشنایی داشته باشد، فضای مجازی و بسترهای آن است. زمانی که روحانی و طلبه بر فضای مجازی و صحت و سقم داده‌ها و اطلاعات آن تسلط کامل داشته باشد بهتر می‌تواند از این فضا به نفع تبیین و تبلیغ مبانی دینی بهره ببرد.

مدیر مدرسه سفیران هدایت بیجار اظهار کرد: ضروری است که مبلغین دینی و روحانیون مستقر، طرح هجرت و… نسبت به تکمیل و فراگیری سواد رسانه‌ای و فضای مجازی آشنایی و تسلط بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سید حسن زمانی IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    شجره طیبه سادات درخت دوستی با کسب اجازه در باغ دوستی قدم می‌گذاریم و دست تانمان را به سوی شاخسارهای محبت دراز می‌کنیم تا از میوه‌های عاطفه بهره‌مند شویم و برگ مهربانی همواره سبز بماند.در جویبارهای صفا تن می‌شوییم، تا به پاکی ها آراسته شویم و دوستی را معنا بخشیم که لذت بودن در این فضا و پر کشیدن تا اوج خداست. می‌خواهیم با همه کسانی که کوله بار صداقت را بر پشت خویش دارند،دوست شویم.چه اگر در دوستی صداقت نباشد ،نام دوستی بر آن نهادن پنداری نادرست و کج راهه رفتن است. این اثر در حیطه علم رجال و «انساب» به بررسی مناقب ذریه امام زاده «سید حسین المحدث » معروف «سید بدیع الزمان»(ع) ابن زید ابن موسی الکاظم علیه اسلام پرداخته که مدفن آن در خاک گروس در قریه آله کبود، می‌باشد که در تحقیقی مفصل و در ده باب ارایه گردیده است که برخی از آن‌ها بدین شرح می‌باشد: شهرت امام‌زادگان و اصطلاحات انسابی آن‌ها، آیات و روایات وارده در بیان فضایل سادات ذراری پیامبر(ص)، سیری در احوال و زندگی امام موسی الکاظم (ع ) و اسامی فرزندان وی، ریشه‌ها و نشانه‌هایی از جغرافیای زیستی سادات مورد بحث، سیر تحولات تاریخی آستانه مبارکه امام‌زاده مذکور و نشانه‌هایی از پیدایش مرقد وی و شرح آبا و اجداد «سادات موسوی در ایران». می باشد. شجره طیبه سادات قریه آله کبود. با قدمت بالای( 9 )قرن که نشان از درخت دوستی فی ما بین روستا های هم جوار (و قراء) از زبان بزرگان ونیاکانمان نقل گردیده به شرح ذیل می باشد. قریه آله کبود که تا قبل از جنگ جهانی اول بالغ بر 720 خانوار وجمعیت بیشماری تعریف شده که بیجار تعداد خانوار ها بالغ بر 800 خانوار بوده در سه دروازه( یک قلعه حلوایی دوم قلعه تخت سوم قلعه معروف به قلای برجگه) اما قریه آله کبود دارای هفت باب مکتب خانه بوده. که بیشتر سر شناسان از روستا های همجوار وحتا بزرگان وخانهای بیجار جهت کسب علم مراجعه به این مکتب خانه ها می نمودند . وتعداد مامای زنانه بیش از 5 نفر از زنان پاکدامن سیده در کارنامه سادات این دیار کهن قید گردیده است. و این قریه از انتخاب( کد خدا ) قرنها دور بوده اند و دارای شورای سه نفره با انتخاب بزرگان وسر شناسان دراین روستا نقل گردیده بزرگان وقدمای این بلاد که معروف بودند به درخت دوستی با سایر (قراء )
  • سید حسن زمانی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    واین روستا با هم دلی و وحدت وایمانی قوی هیچ موقعه اجازه ورود به مزدوران اجنبی به دا خل روستا نداده وهمیشه با قناعت وصبوری عمری را سپری نموده که با توچه به دو قوم خونخوار اجنبی در منطقه ( کلواخی ومندمی ) و سواران محمد حسن خان افشار که قلعه شان در اطراف قیدار( معروف به کرفس) که با بیش از جند بار حمله به روستای آله کبود کرده وبا تلفات جانی روبر گشته. وسوران مندمی وکلواخی هم به همین طور در در کنار برج شورای سه نفره معروف به برج سید محمد سعید موسوی در محل کاروانسراها در اوایل سال های 1284 تعداد تلفات بالای 7 نفر ذکر گردیده است . سادات فهیم وعزتمند وشریف این( قراء) با تکیه گاه به این امام زاده شریف که بارها وبارها مشاهده نور کرده تعریف شده که مرحومه سیده خامه خانم برای نماز صبح جهت دست نماز آماده می شوند نور را مشاهده و خانم ماه گلی ذلفقاری در کنار دیک حلیم در داخل ایوان منزلشان در شب عاشورا مشاهد نور عظیمی که بر روی دیک حلیم نمایان وسایه انداخته که با صلوات همسرشان وتنی جند از همسایه هایشان نور را مشاهده به طرف ایوان امام زاده روانه ومحو گردیده. و بزرگان جنین بازگو نموده که سید عبدالحسن موسوی پدر مرحوم سید میرزا که دارای یک رآس گاو بوده وبه مدت سه شبانه روز خواب دیده که در دامنه آن تپه قبری است از زلاله سادات شریف وجلیل القدر این دیار که تعداد جندین نفر دور آن قبر نشسته وشمع روشن کرده اند.مرحوم کربلای سید عبدالحسن موسوی صبح آن روز گاو ش را فروخته وبا همیاری ومشورت بزرگان مشغول به احداث یک ایوان وسه دهنه طاق ویک گنبد خشتی می سازند. درود خداوند سبحان بر بزرگان ونیکانمان به درود. خدوم امام زاده سید حسین المحدث قریه آله کبود. سید حسن زمانی سوم اسفند 1400
  • سید حسن زمانی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
    0 0
    گروس که با بیش از هفتصد خانوار بوده که بیشتر مردمان مسلح ودر طول شبانه روز سه نگهبان مسلح به کار می گیرند. وروستا معروف بوده به هفت سنگر به عبارتی هفت قلعه یا هفت برج نگهبانی. وهفت آسیاب آبی .خدا وند سبحان رحمت کند نیا کان وقدمای این بلاد کهن (قرییه ) آله کبود. صفحه آخر
  • سید حسن موسوی زمانی IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۱
    0 0
    امام زاده سید حسین المحدث اله کبود زندگي روحاني: سید حسین المحدث ملقب به بدیع الزمان اله کبود. اين سید شریف وبزرگوار با وجود همه گرفتاري ها، از جمله تنگدستی نداری هرگز از خدا شکوه اي سر نمي دهد و اعتقاد راسخ به وحدانيت خدا دارد. سيد است و شيعه و در اشعار خود بسيار به خاندان امامت اظهار ارادت مي نمايد: وخود را از فرزندان ونوادگان امام هفتم شیعیان امام موسی الکاظم علیه اسلام میداند ودارای علم کتاب قرانی وروایات از ابا واجدایش از مدینه تا ایران و شیرازوجنگ خان زینان وبه شهادت رساندن بیش از ۲۵۰ نفر از امام زادگان و عمو زادگان وشیعیان ودوستاران اهل بیت علیه السلام. اینک اکتفاع میکنم به جند قطعه شعر بیادگار می گزارم. من سيدم و به مذهب جعفري ام جز دين محمدي ز هر دين بري ام مهر سه امام را به جان مشتريـم قربان تـقي و نـقي و عسکريـم من سري کورم و بديعم نام است ز اولاد رسول و دين من اسلام اسـت در دوستي پيمبـر و حيـدر و آل آن کس که مـرا پخته نداند خام است. آل کبود.؟ مردان وزنان وبزرگان وقدما در این دیار کهن فرهنگی که همگی سادات واهل قلم بودند. که در کنار آن بقاع متبرکه امام زاده سید حسین المحدث ملقب به بدیع الزمان سالها با نزورات حسنه به مستمندان.خداوند رحمان در سوره كوثر به درستي نقش و اهميت اين نسل بيان فرموده كه بي شك مربوط به سادات بوده و مفسران زيادي آن را سوره فاطمي مي دانند و بيانگر اين هست كه نشان مي دهد نسل پيامبر اكرم (ص) ابتر نيست بلكه ماندگار است. که هرچند شطره وشجره طبيعه سادات در سراسر جهان گسترش پيدا كرده ولي نقش محوري وحدت در جامعه همچنان برعهده دارند و مردم تبعيت ازاين قشر كه منصوب به رسول گرامي اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) را برخود لازم مي دانند.محبت اهل بيت (ع) رمز وحدت و پيوند امت اسلام است .و امروزه سادات عزیز وفهیم آل کبود مهم ترين ويژگي خاندان اهل بيت (ع)، طهارت ناب در فضائل اخلاقي، عمل صالح، رفتار، علم و ايمان است كه سادات شيعه و اهل سنت بايد در طهارت سياسي، اعتلاي علمي و رشد اخلاقي خود را به اين خاندان نزديك كنند و توجه ويژه اي به اين امر داشته باشند. پيامبر اکرم-صلی الله عليه و اله مِنْ وُلْدِيَ اِثْنَا عَشَرَ نَقِيباً نُجَبَاءُ مُحَدَّثُونَ مُفَهَّمُونَ آخِرُهُمُ اَلْقَائِمُ بِالْحَقِّ يَمْلَأُهَا عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ جَوْراً. رسول خدا صلي الله