دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 20, 2024
مبعث

حوزه/ رضاوندی گفت:بالا بردن عقل بشر و حرکت در مسیر آن یکی از اهداف بعثت انبیای الهی است و انبیا مبعوث شدند که به فکر انسانها حرکت دهند و دنیای وسیعی را در برابر اندیشه آنها باز کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، خانم مرحمت رضاوندی، امروز در مراسم عید مبعث پیامبر اعظم (ص) که در مدرسه علمیه فاطمیه نقده برگزار شد، گفت: بالا بردن عقل بشر و حرکت در مسیر آن یکی از اهداف بعثت انبیای الهی است و انبیا مبعوث شدند که به فکر انسان‌ها حرکت دهند و دنیای وسیعی را در برابر اندیشه آنها باز کنند، چرا که انسان می‌تواند در سایه نبوت به جایی برسد که دارای فکر و اندیشه پاک باشد.

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «اُطلُبوا العِلمَ مِنَ المَهدِ إلَی اللَّحْدِ» از گهواره تا گور طلب علم دانش کنید یعنی دنیا را وسیله کسب معارف و محصولی برای آخرت قرار دهید و وقتی کسی را نزد نبی مکرم اسلام تعریف می‌کردند حضرت دو سوال می‌پرسید؛ عقل او چگونه است؟ آیا درباره مرگ فکر می‌کند.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی اصلاح قلب‌ها را دومین هدف بعثت انبیا عنوان کرد و افزود: مردم ممکن است علم یاد بگیرند اما اگر قلب‌ها با واقعیت الهی مملو نشود و هدایت در آن صورت نگیرد همین علم و عقل ناقص به خنجری تبدیل می‌شود که از پشت به انسان ضربه می‌زند مثل دانشمندان بنی‌اسرائیل که قلب خود را کنترل نمی‌کردند، همچون سگ هار می‌شدند. پس در کنار دانش و عقل اصلاح قلب هم لازم است.

وی ادامه داد: هدف سوم بعثت انبیا اصلاح نفس، اخلاق و آراستن مردم به صفات الهی می‌باشد که خداوند دستورالعمل همه این‌ها را در مجموعه وسیعی به نام قرآن گنجانده است.

رضاوندی بیان داشت: سفارشات متعددی از سوی ائمه و انبیای الهی مبنی بر ترک معاصی، خصوصاً گناهان کبیره وارد شده است و پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: سفارش می‌کنم که رابطه خود را با همه معصیت‌ها به ویژه گناهان کبیره قطع کنید و هم چنین امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه به همین امر یعنی قطع رابطه با معصیت تاکید دارند.

وی دروغ، ربا، انجام گناه به امید کرم خداوند، مال یتیم خوردن، تهمت و غیبت را از جمله گناهان کبیره عنوان کرد و گفت: پیامبر مکرم اسلام مبعوث شدند تا انسان را نسبت به خبائث و پستی‌ها آگاه کند و بشر را در مسیر حرکت عقلی قرار دهد تا انسان اصلاح شده و رستگار شود و ما اگر به دستورهای پیامبرمان و قرآن عمل کنیم در آن صورت به کمال انسانیت دست می‌یابیم و ما طلاب به عنوان وارثان انبیا امروز بیشتر از دیروز باید آگاهانه از اسلام پیروی کنیم.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha