شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه بندرعباس

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که بعثت به ما مقاومت و اتصال به قرآن آموخت، گفت: امروز اگر عزت می‌خواهیم نباید از قرآن دور باشیم و همواره به دنبال مفاهیم آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، شب گذشته در جشن عید مبعث که در شهر بستک و با حضور تعدادی از مدیران استانی و شهرستانی و مردم شیعه و سنی بستک برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال نعمت‌های مادی و معنوی زیادی مانند عقل و … را اعطا کرد و بر هیچکدام از نعمت‌ها، منت نگذاشت. اما در یک مورد که بعثت پیامبر بود، بر انسان منت گذاشت.

وی، با ذکر این نکته که این منت را با جان و دل خریداریم، عنوان کرد: پیامبر (ص) جلوه اعظم خداوند است. خداوند برای ما بعثت را فرستاد تا در جامعه اسلامی، امتی به نام امت محمد (ص) شکل بگیرد و بر تمام امت‌ها افضلیت پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با بیان اینکه پیرو پیامبر اسلام بودن، نعمت کمی نیست، بیان کرد: خداوندا از این نعمت الهی سپاسگزار و شاکر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با ذکر این نکته که بعثت پیامبر (ص) فلسه‌های مختلفی دارد، اذعان کرد: وقتی که خداوند، پیامبر را مبعوث کرد، اصل مقاومت را از پیروان خواست و به نوعی درخواست کرد تمام پیروان مقاومت را برای تحقق اهداف سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی، خاطرنشان کرد: امت رسول الله و صحابه پیامبر در مقابل تمام مشکلات قرار گرفتند و مقاومت کردند و ثمره و میوه آن را نیز چیدند.

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: خداوند متعال ۲ نوع نزول قرآن دارد؛ یک نوع نزول یکباره‌ای است و نزول دوم آن تدریجی است. در طول ۲۳ سال بعثت پیامبر تمام قرآن به تدریج و متناسب با شرایط به پیامبر نازل می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اظهار کرد: بعثت به ما مقاومت و اتصال به قرآن آموخت. امروز اگر عزت می‌خواهیم نباید از قرآن دور باشیم و همواره به دنبال مفاهیم آن باشیم.

وی عنوان کرد: تا قرآن میان مسلمانان است، دشمنان باید فکر تصرف و تجاوز را از سر خود بیرون کنند به همین جهت به دنبال کم رنگ کردن قرآن در میان جامعه اسلامی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که گرفتن قرآن یعنی فاصله انداختن میان ارزش‌های قرآن و مردم، بیان کرد: اگر اصل حجاب در جامعه اصلی لگدمال شود، اگر ربا در جامعه اسلامی ترویج شود و اگر بنیان خانواده را سست کنند، در حقیقت قرآن را از جامعه گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با بیان اینکه بعثت یعنی فاصله نگرفتن از قرآن و ارزش‌های آن، اذعان کرد: تک تک آیات قرآن، شامل حجاب، ربا، خلوص نیست، حرکت در مسیر خداوند، مقاومت، تبعیت از پیامبر و … اگر در متن ما قرار گیرد، آن موقع زندگی ما قرآنی خواهد بود.

وی، با بیان اینکه، بعثت آغاز نزول تدریجی قرآن است، خاطرنشان کرد: عزت و آقایی جهان اسلام را باید با اتحاد به رخ تمام دشمنان بکشانیم.

امام جمعه بندرعباس، تشریح کرد: اگر امروز رسول خداوند زنده بود و امت خود را مشاهده می‌کرد که به روی یکدیگر شمشیر کشیدند و برخی در کنار صهیونیست‌ها و یهودیان قرار گرفته‌اند، آیا از ما راضی بود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اذعان کرد: حقیقت این است که امروز رهبر عزیز و فرزانه انقلاب، نوید یک آینده روشن و بازگشت عزت‌مندانه قدرت اسلام یعنی ایجاد تمدن نوین اسلامی را داده‌اند. ای خواهران و برادران بدانید که ما باید پایه‌های یک تمدن نوین اسلامی را ایجاد می‌کنیم تا ما را به عزت گذشته بازگرداند.

وی، ضمن تاکید بر اهمیت همدلی و وحدت، عنوان کرد: امروز بیش از گذشته نیاز به وحدت و همدلی داریم تا بتوانیم در تحقق اهداف اسلامی موفق باشیم.

دیدار با مردم فاریاب سنگویه

حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده همچنین در جمع مردم فاریاب سنگویه که در مسجد این منطقه برگزار شد، اظهار کرد: روستای شما دارای سرمایه انسانی پاک و با انگیزه است که هر کدام می‌تواند کارهای بزرگی را رقم بزنند.

وی عنوان کرد: مشکلاتی که توسط مردم مطرح شد در جلسه‌ی در سطح شهرستان بررسی شد و اقدامتی برای پیگیری امور در سطح استان را انجام خواهید داد تا مشکلات مردم حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: با توجه به هدف گذاری ساخت یک میلیون واحد مسکن توسط دولت، تاکید ویژه ای باید روی این حوزه انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با ذکر این نکته که پیگیری لازم برای اتمام پروژه‌های روستای فاریاب سنگویه انجام خواهیم داشت، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که با هماهنگی نهادهای متولی و انعکاس مشکلات شما

وی، مبعث را به معنی مقاومت دانست و خاطرنشان کرد: عید مبعث روزی است که مردم با پیامبر برای مقاومت پیمان بستند. در برابر فشارها، تهدیدات، سختی‌ها و گرفتن خانه و زندگی‌هایشان مقاومت کردند و نتیجه آن نیز این بود که مسلمانان ثمره شیرین بعثت را به دست آوردند

امام جمعه بندرعباس تشریح کرد: قدرت اسلام و شعور مسلمانان نتیجه‌ای است که از بعثت گرفتیم. درخواست داریم که پیمان امت سازی را ببندیم و امت واحده اسلامی را به با همکاری شیعه و سنی ایجاد کنیم چراکه عظمت و قدرت اسلام در گروه تحقق این امت اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی زاده اذعان کرد: باید در مسیر آرمان پیامبر حرکت کنیم و وقتی حرکت کردیم خداوند عزت ما را در دنیا بالا خواهد برد و باعث رسیدن به کمال بشریت خواهد شد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha