شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
نشست صمیمی مدیر حوزه علمیه فارس با کورش زارعی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس با تصریح بر اینکه هنرمند ارزشی قیمت مروارید گرانبها را دارد، گفت: در گذشته شعاری به خورد هنرمندان تحت عنوان «هنر برای هنر است»، داده شده که در واقع غلط است چرا که هنرمند هنگامی هنرمند است که هنر خود را در خدمت تعالی جامعه قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی در دیدار کورش زارعی بازیگر تئاتر و سینما که در مدیریت حوزه علمیه استان فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه علمیه با عرصه هنر و هنرمندان باید تعامل مثبت و سازنده داشته باشد، اظهار کرد: حوزه علمیه باید در عرصه محتوا به هنرمندان کمک کند، هر جا محتوا در خدمت هنر قرار گرفته است هنر فاخر شده است.

وی در ادامه با تصریح اینکه هنرمند ارزشی قیمت مروارید گرانبها را دارد، اضافه کرد: در گذشته شعاری به خورد هنرمندان تحت عنوان «هنر برای هنر است»، داده شده که در واقع غلط است چرا که هنرمند هنگامی هنرمند است که هنر خود را در خدمت تعالی جامعه قرار دهد.

عضو جامعه روحانیت شیراز به زندگی نامه حضرت موسی (ع) پرداخت و عنوان کرد: زندگی حضرت موسی (ع) به شش مرحله تقسیم می‌شود که نخستین آن دوره تولد، دوره دوم جوانی، دوره سوم دوره ده ساله کنار شعیب، دوره چهارم دوره برگشت حضرت موسی که دوره بعثت در اینجا رقم می‌خورد، همچنین دوره پنجم دوره نجات بنی‌اسرائیل تا رسیدن به سرزمین موعود و دوره ششم بعد از استقرار سرزمین موعود است تا زمان فوت حضرت موسی (ع) شش مرحله مهم است.

وی با طرح این سوال که چرا پرتکرارترین قصه‌های قرآن مربوط به بنی اسرائیل است؟ خاطرنشان کرد: در واقع علت آن است که شبیه‌ترین امت‌ها امت حضرت موسی و بنی اسرائیل است که بیان این دوره‌ها با زبان هنر می‌تواند تأثیر زیادی در ارتقای سطح بینش جامعه اسلامی داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha