شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
امام جمعه میناب

حوزه/ امام جمعه میناب گفت: دانش‌آموزان روستای گوسمند به واسطه مشکلات جاده دسترسی تا مقطع ابتدایی درس می‌خوانند و پس از آن ترک تحصیل می‌کنند. این ترک تحصیل در روستای گوسمند به یک فرهنگ تبدیل شده است که باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوی آن گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام محسن ابراهیمی، در خطبه های نماز جمعه میناب، ضمن تبریک حلول ماه شعبان و اعیاد شعبانیه گفت: ما باید در تمام زندگی به ویژه در این ایام، معرفت، ایمان، اطاعت پذیری از ولایت و ائمه (ع) را در خود تقویت کنیم .

وی، جهاد تبیین را یک تکلیف دانست و عنوان کرد: الگوی ما در جهاد تبیین، امام حسین (ع) است؛ از زندگی این امام بزرگوار درس‌های بسیار ارزشمندی را می‌توان گرفت که نیازمند افزایش معرفت نسبت به ایشان است.

امام جمعه میناب بیان کرد: با جهاد تبینی که امام سجاد (ع) و زینب کبری (س) انجام دادند، واقعه عاشورا در میان مردم روشن‌تر شد و اجازه تحریف تاریخ را به دشمنان اسلام ندادند.

امام جمعه میناب به هفته احسان و نیکوکاری اشاره کرد و افزود: بانک های قرض الحسنه را کنید، چراکه ثواب زیادی دارد و در نهایت تمام جامعه را به سعادت می‌رساند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: در این هفته به کمک کمیته امداد بشتابید و به نیازمندان کمک کنید و به فکر ایتام و نیازمندان باشید.

وی به روز درختکاری اشاره کرد و گفت: در دین اسلام به درختکاری تاکید شده است و پیشنهاد می‌کنم که هر مومن اقدام به کاشت یک درخت کند .

امام جمعه میناب، با اشاره به تحولات اوکراین، بیان کرد: باید از اتفاقات اوکراین درست عبرت گرفت تا به آمریکای بحران‌ساز و بحران‌زیست تکیه نکنیم. چرا که کشورهای غربی به ویژه آمریکا نشان داد که به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه اظهار کرد: از مدیران و مسئولان استان و شهرستان درخواست دارم که جاده و راه دسترسی به مدرسه متوسطه دوم روستائی گوسمند در اولویت باشد تا مشکل دانش آموزان مرتفع شود.

وی افزود: دانش‌آموزان روستای گوسمند تا مقطع ابتدایی درس می‌خوانند و ترک تحصیل می‌کنند. این ترک تحصیل در روستای گوسمند به یک فرهنگ تبدیل شده است که باید هرچه سریع‌تر برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی جلوی آن گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha