شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
استاندار یزد

حوزه/ استاندار یزد در هفتمین اجلاس استانی نماز یزد از عزم جدی خود و رویکرد برنامه های ۱۴۰۱ با محور نماز و حمایت۱۰۰درصدی شورای برنامه ریزی استان از تدوین برنامه تحولی نماز در استان خبر داد و گفت: از تأمین محتوا در حوزه نماز حمایت کامل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، مهران فاطمی، پیش از ظهر امروز در هفتمین اجلاس استانی نماز در جمع مردم و مسئولان استان و اشکذر در حسینیه بزرگ این شهر، مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نماز و تروج نماز در کشور را یادآور شد.

استفاده از ابزار هنر برای ترویج نماز اول وقت در یزد

وی تصریح کرد: یکی از تأکیدات رهبر معظم انقلاب، ترویج واجب الهی نماز با استفاده از ابزار هنر است که با بهره گیری از ظرفیت های موجود در عرصه هنر از تجسمی تا آوایی و هنرهای نمایشی برای ترویج نماز و اشاعه نماز اول وقت و نماز جماعت در استان یزد استفاده شود.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: رویکرد اصلی نماز در استان یزد با رویکرد دینی و با تأکید بر نماز است و از تأمین محتوا در این حوزه حمایت کامل می شود.

فاطمی، تأکید کرد: یکی از محورهای مهم در نماز گسترش مسجد محوری است و باید به جایگاه اصیل خود به عنوان مرکز مراودات مردم بازبرگردد زیرا دشمن همیشه جایگاه کلیدی مسجد و جماعت را مخدوش می کند.

هیئت امنای مساجد ایفای نقش نمایند

وی ابراز کرد: قطبیت مسجد در زمینه مسائل اجتماعی خود به خود در رونق مساجد می افزاید و وظیفه خطیری بر عهده هیئت امنای مساجد است که با هنرمندی هر چه تمام ایفای نقش کنند.

استاندار یزد با اشاره به وجود شرایط کرونایی در دوسال گذشته و تعطیلی مساجد در زمینه برپایی نماز و یا کاهش برخی مراسم، گفت: ولی برگزاری مراسم همدلی و مواسات و توزیع بسته های معیشتی با محوریت مساجد و مردم محلات نشان داد که کارکرد مسجد و ظرفیت حضور برای حل مسائل اجتماعی آن پررنگ است.

حمایت ۱۰۰درصدی شورای برنامه ریزی استان از برنامه تحولی نماز یزد

فاطمی، خواستار شد: همه مسئولان به خصوص تبلیغات اسلامی، اوقاف، ستاد اقامه نماز، اداره کل فرهنگ و ارشاد و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید یک برنامه تحولی کارآمد برای توسعه نقش اجتماعی مساجد در راستای قطبیت دادن به مساجد را تدوین کنند و شورای برنامه ریزی استان حمایت ۱۰۰ درصدی از این موضوع می نماید.

وی، نهادینه کردن نماز در بین دانش آموزان و نسل نوپای جامعه را بر اساس دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی خواستار شد و گفت: بر کسی پوشیده نیست قشر دانش آموز امروز به واسطه رشد فضای مجازی در نوک پیکان تهاجم فرهنگی است و کارکردن روی بنیه های اعتقادی دانش آموزان اولویت دارد.

توصیه استاندار به آموزش و پرورش

استاندار یزد تأکید کرد: شورای دانش آموزی استان با یک برنامه ریزی در تعمیق برنامه های دینی و پاسخگویی به دانش آموزان تا رسیدن به اهداف بلند مدت در تحقق سند تحول بنیادین تلاش نماید.

فاطمی ابراز کرد: اقدامات خوبی در یزد به عنوان استان دارالعباده انجام شده است و باید با ارتقای وضع فعلی، نمونه ای برای سایر استان ها باشد.

وی بهره مندی از حوزه های علمیه خواهران و برادران و طلاب علوم دینی برای ترویج فرهنگ نماز را خواستار شد و افزود: در راستای ترویج نماز در همه فراخوان ها و رویدادهای پژوهشی ۱۴۰۱ اشاعه فرهنگ نماز مورد توجه قرار گیرد.

استاندار یزد اذعان داشت: اقامه و تروج نماز موجب تقویت انقلاب و اسلام است و حفظ اسلام و انقلاب از اوجب واجبات است و با اطاعت از رسول و اولی الامر محقق می شود و همه مدیران موظفند اهتمام ویژه ای به ترویج امر نماز داشته باشند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha