پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
قیام حضرت مهدی

حوزه/ نشست نقد و بررسی کتاب "بررسی تطبیقی نشانه های قیام حضرت مهدی (عج) در روایات فریقین" با حضور مؤلف و دو ناقد ۲۱ اسفندماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین سیدضیاءالدین علیانسب، دانشیار دانشگاه حضرت معصومه (س) به عنوان مؤلف حضور دارد. همچنین حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا بهروزی لک، استادتمام پژوهشگاه باقر العلوم (ع) و حجت الاسلام و المسلمین علیرضا رستمی، استادیار دانشگاه حضرت معصومه (س) به عنوان ناقد در این جلسه به ارائه سخن می‌پردازند، ضمن آن که دبیری علمی این نشست نیز برعهده دکتر انسیه عسگری، استادیار دانشگاه حضرت معصومه (س) است.
بنابر این گزارش، نشست یادشده شنبه ۲۱ اسفندماه ساعت ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود و علاقه مندان برای شرکت در این نشست مجازی می‌توانند از طریق لینک (https://b۲n.ir/x۶۲۲۵۱) به جلسه وارد شوند.
گفتنی است، در روایات و منابع اسلامی از شیعه و سنی برای قیام و ظهور آن حضرت نشانه‌هایی بیان شده است. بخشی از این روایات با کاربست تعابیری نظیر: «حتم و محتوم» بیانگر حتمی‌بودن رخداد این نشانه‌ها است.

حجت الاسلام سید ضیاء‌الدین علیانسب دانشیار گروه معارف اسلامی دانشگاه حضرت معصومه(س) در این تحقیق کوشیده تا با تتبع در منابع حدیثی فریقین، روایات ناظر به علائم حتمی قیام و ظهور حضرت را بررسی نماید و از راهنمایی و مشاوره استادان ارجمند حجج اسلام دکتر محمدعلی مهدوی راد و دکتر سید رضا مؤدب در به ثمر رسیدن این تحقیق سود برده است.

این اثر در سه فصل سامان یافته است؛ فصل نخست به کلیات و مفاهیم إختصاص دارد. فصل دوم به واکاوی تعداد علائم حتمی و روایات آن پرداخته است. فصل سوم نقاط اشتراک و افتراق محتوای روایات فریقین در نشانه‌های حتمی قیام را مورد بررسی علمی قرار داده است.

همچنین لازم به ذکر است که این اثر در ۳۴۴ صفحه وزیری در گروه معارف قرآن و حدیث دانشگاه معارف اسلامی تدوین و از سوی دفتر نشر معارف به زیور طبع آراسته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha