شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید سجاد موسوی

حوزه/ استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: رسالت مهم حوزویان در زمینه جهاد تبیین، اهتمام نسبت به جهاد فکری و فرهنگی است.

حجت الاسلام سیدمحمدسجاد موسوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که در راستای عمل به جهاد تبیین، قبل از هر چیز باید اهمیت و ضرورت این مساله برای همگان روشن و شفاف شود، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در بیانات و رهنمودهای خویش فرمودند که جهاد تبیین، فریضه ای قطعی و فوری است و این همه تأکید ایشان، گواه آن است که ما باید نگاه و رویکردمان به این مساله به عنوان یک جهاد و تکلیف و در عین حال یک فوریت مطرح باشد.

وی افزود: وقتی صحبت از جهاد به میان می آید، منظور تلاش پر نیرو، خستگی ناپذیر و بی وقفه است که البته سختی ها و چالش های خاص خود را نیز به همراه دارد و مهم آن است که ما در سایه توکل به خدا و اخلاص بتوانیم با صبر و استقامت و پایمردی بر مشکلات و سختی ها فائق آمده و تکلیف خود را در این زمینه به درستی انجام دهیم.

عضو بنیاد نخبگان حوزه علمیه قم همچنین با تأکید بر این که جهاد تبیین لازمه موفقیت در پیشبرد اهداف و برنامه های مطروحه در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: یکی از محورهای بسیار مهم در این بیانیه، توجه به بحث امید به آینده است و این که جهاد تبیین در این راستا ملازم با پیشرفت و دست یابی به نقاط مورد نظر در اهداف متعالی است.

وی با بیان این که رسالت مهم حوزویان در عرصه جهاد تبیین، اهتمام ویژه در زمینه جهاد فکری و فرهنگی است، افزود: از سویی ما در مواجهه با جریان تحریف و روشنگری و بصیرت افزایی در جامعه وظیفه داریم و از سوی دیگر باید به درستی دستاوردهای انقلاب اسلامی در چهل و سه سال گذشته را به خوبی برای آحاد مردم تبیین و تشریح نماییم.

وی اضافه کرد: تبیین دستاوردها البته به معنای چشم فرو بستن بر نقاط ضعف و مشکلات نیست بلکه مهم آن است که با روحیه انقلابی و جهادی به دنبال رفع نقاط ضعف و نقیصه ها باشیم و در این راستا با نگاه کارشناسانه، آسیب شناسی کنیم.

این استاد حوزه در ادامه با بیان این که دشمن در میدان جنگ امروز و در عرصه تهاجم فرهنگی و رسانه ای، هجمه گسترده ای را آغاز کرده است، گفت: از جمله تاکتیک ها و راهبردهای دشمن در این زمینه می توان به دروغ گویی در باب حقیقت، واژگون نشان دادن واقعیت ها، آدرس غلط دادن به ملت با هدف کوتاه آمدن در مقابل آمریکا به عنوان محور جریان استکباری، همچنین تحریف واقعیت های تاریخی، بزرگ نشان دادن ضعف های کوچک و از آن سو، کوچک نشان دادن نقاط قوت و پیشرفت کشور و پنهان کردن دستاوردهای خیره کننده انقلاب اسلامی اشاره کرد.

وی بیان داشت: آن چه در این میان مهم است این که نباید نگاه شعاری نسبت به جهاد تبیین داشت، کما این که مقام معظم رهبری نیز اخیراً به صراحت فرمودند که اختصاص بودجه سنگین برای جهاد تبیین، کار غلطی است چرا که باعث کارهای شعاری و کم اثر و هدررفت منابع بیت المال می شود.

وی افزود: ما باید قبل از هر چیزی، جنگ امروز و مختصات آن را به درستی بشناسیم و سپس با احساس تکلیف و دشمن شناسی مواضع خود را در جبهه خودی مستحکم کنیم و با ابزار هنر و رسانه به دفاع از داشته های خود بپردازیم.

حجت الاسلام موسوی در خاتمه سخنان خود با تأکید بر لزوم توجه به ظرفیت عظیم نیروهای مردمی در این خصوص ابراز داشت: برای مقابله و هجمه علیه دشمن در جنگ امروز نیاز به یک مرکزیت و قرارگاه مردمی داریم، ضمن آن که می بایست دلسوزان و افسران ارشد جنگ نرم، عضو این قرارگاه باشند و هر کسی بر اساس اهداف مشخص به درستی انجام وظیفه نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha